July 14, 2017

Tormine rannailm, uus lauamäng, hea söök ja pulmad

Just nii kõlab eriti lühike kokkuvõte ülejäänud puhkusest. Kui me Bolognas maandusime, oli kuumus ja päike nii kõrvetavad, et esimesed päevad tegi see mind küll väga loiuks ja ilma nautimisest ei saanud juttugi olla. Bolognast eemal, mere ääres, oli täitsa hea olla, sest tuul tõi leevendust. Ja siis muutus see leevendav tuuleke juba nii tugevaks, et ühel päeval ei tohtinud rannas päikesevarje avada ja kolmapäevaõhtune turg jäeti suure vihma tõttu ära. Meid selline asjade käik ei morjendanud, sest pole ju vahet kas lugeda raamatut rannaliival vedeledes või voodis lahtise rõduukse ees, kust vihmalõhn tuppa tuleb - puhkus on puhkus!
Lugesin läbi kaks raamatut. Esimene oli Madli Lippuri "June/Julien", mille leidsin Madli (mitte Lippuri) blogist. Alustasin Tallinnas, mõtlesin, et natukene loen. Natukene.. Tähendas see seda, et lugesin lõpuks lennukis ja Frankfurdis oodates ja jälle lennukis, nii et läbi sain juba enne Bolognasse jõudmist. See oli niivõrd ilusti kirjutatud ja põnev ka, et elasin täiest südamest tegelastele kaasa, kuigi tegemist keelatud armastusega (poolõde-poolvend). Ei osanud lõppu ette aimata, aga teadsin, et see ei saa lihtsalt kuidagi ära hajuda, et midagi kindlasti juhtub.. Soovitan kindlasti lugeda!

Teise raamatu andis Nicola mulle enda raamaturiiulist, ingliskeelse "1984". See on vist osadel isegi kohustusliku kirjanduse nimekirjas, kuid ise mäletan, et Orwelliga puutusin kooli ajal ainult nii palju kokku, et käisime vaatamas Loomade farmi. Midagi erilist ma ei oska kommenteerida, aga oli vist aeg, et ma selle loetud saaks. Oli huvitav küll.

Ühel päeval käisime Bolognas mööda poode ja astusime sisse lauamängupoodi. See oli päris suur ja mitmed mängud olid seal proovimiseks väljas. Oli ka selline, mida saab edukalt kahekesi mängida ja nii me tegimegi. Nimi on tal Cookie Box ja üsna pea sai selgeks, et selle me koju peame tooma. Mängida saab 2-4 inimest, värk käib kiiruse peale. Igal mängijal on sellised žetoonid, millel on mõlemal pool küpsise pilt. Need tuleb võimalikult kiiresti sättida sellisesse asetusse, nagu ette antud mustrikaart näitab. Tegemist ei ole aga üldse nii lihtsa ülesandega, kui tundub, sest kõik žetoonid ei ole alati ju õiget pidi - siis peab õiget küpsist taga otsima. Kes esimesena valmis, vajutab kella.
Ostsime turult lisaks maitsvatele murelitele ja aprikoosidele ka värskeid viigimarju, mida sõime õhtuks koos singiga. Huvitav ja kerge eine, salatit ka peale. Mind alati innustavad Itaalias puhkusel söödud lihtsad toidud kodus ka kuidagi sama liini jätkama. Seal me ei kokka üldse, viskamegi mingeid salateid kokku ja nii hea on. All pildil on nutella täidisega pannkoogid-vahvlid.
Mina siin enda suvise lemmikkleidiga, mida Eestis pole vist kordagi kandnud, sest see on meie ilmade jaoks kuidagi liiga lühike. Vähemalt ma ise tunnen, et vähem kui 25 kraadi ja pea-aegu paljas tagument on.. imelik kooslus? Kuuma käes on see vaat, et vältimatu :D Tähelepanu pööran nendele jalanõudele - skoorisin need puhtalt juhuse läbi. Olime sõpradega aperitivol kui järsku teatas üks tüdruk, et ta läheb kõrvaltänavale ühte poodi kingi ostma ja on varsti tagasi. Uudishimu sai loomulikult võitu, et mis pood see selline on, sest enda teada olin ma juba kõike vähegi lahedat Lido delle Nazionis näinud. Võta näpust - koht, mis nägi eest välja nagu tavaline suveniiripood oli tegelikult aga tõeline kvaliteetjalanõude paradiis?! Itaalias valmistatud, korktallaga kingad, millel sisetald ja rihmad nahast, maksid 35 eurot. Saada oli viite erinevat kõrgust, igal mudelil ka värvivalik. Algul haarasin mustade järele, kuid et minu koljatjalg 39 suuruses kinga ei mahtunud, pidin võtma 40, mida oli ainult punast alles. Nüüd vaatan, et see oli isegi, et parem valik. Kandsin ma neid kohe seal ja väga mugavad viisud on, ka jalgrattasõiduks.
 Näiteks sõitsime ratastega järgmisesse Lidosse, Lido di Pomposa, kus Nicola pere tuttavad olid avanud uue mereandidele keskendunud tüüpilise putka-söögikoha. Sõime seal frititud krevette, kaheksajalgu, kalmaare ja juurvilju - kui hea.. Õige rannatoit! Ka eelmisel aastal sõime kord sarnast õhtusööki, kuid sellel korral oli tegemist ikka peajagu üle tasemega. See ei olnud just kõige odavam einestamine, arvestades seda, et tegemist on ikkagi tänavatoiduga väikeses külas, kuid 100% oli see oma raha väärt.

Et meie puhkus sellel aastal just juunis oli, selle määras üks pulmakutse, mille juba jupp aega tagasi kätte saime. Tore, et meil veel lennupileteid ostetud polnud ja saime kaks head asja ühendada. Abiellus üks Nicola hea sõber põhikoolist. Arvasin kohe, et see peab üks suur pulm tulema, kui nii kauged sõbrad on samuti oodatud - rahvast oli umbes 120. Laulatus toimus kirikus ning õhtut sõideti veetma Bologna lähedal asuvasse mõisa, õhtusöök oli väga peen. Kuigi nägin pruutpaari esimest korda, olin lõpuks südamlikust pulmast ikkagi nii liigutatud, et panin paar pisarat. Üks külaline küsis kohkunult Nicolalt kas mul on ikka kõik hästi. On küll, lihtsalt üliemotsionaalne inimene :D
Kui keegi lugejatest peaks kunagi Bolognat külastama, siis kõige parem kohalik söök pidavat tulema Nonna Rosa restoranist. See on kesklinnast natukene eemal, kuid siiski pikema jalutuskäigu või bussisõidu kaugusel. Küsisin juba kodus Nicolalt mida ma tellima peaks, mis see kõige tüüpilisem Bologna roog siis on. Ta ütles kohe - cotoletta! Kui jõudsime kohale ja palusin ta sõbral midagi soovitada, tuli sama vastus. Imestasin, et kuidas ma varem cotolettast midagi kuulnudki pole, kui see on miski, mida kindlasti maitsma peab.
Üleval vasakul on siis cotoletta Bologna moodi - õhuke paneeritud sealiha, peal singiviilud ja juustukaste. Suurus umbes täpselt 3 minu käelaba. Ei, ma ei söönud seda tervet üksinda ära :D Selle all pildil on cotoletta Milano moodi, ehk siis samamoodi paneeritud liha, kuid ilma pealmise kihita. Saan öelda, et oli huvitav ja maitsev elamus, kuid ka ühe eestlase jaoks võib-olla, et liiga rammus ja rasvane suutäis.
Eelroaks pakuti paneeritud suvikõrvitsa õisi ja mortadella singi vahtu, mida menüüs pole aga küsimise peale saab.