July 28, 2017

Laske koju vol 1 - köök

Unistan umbes täpselt millestki sellisest:
(pilt pärit Arensi kodulehelt)
Aga nädal tagasi olid lood hoopis sellised. Tuli välja, et köögi ja elutoa vaheline sein (see, kus laiutab kivihunnik) on lihtsalt nii viltu, et parem on see maha võtta ja uus asemele ehitada. Korraks vaatasin, et päris toreda avara korteri saaks ju nii, aga tegelikult tahan ma ikkagi eraldi kööki ja elutuba.

Köök ei ole meil väga suur, kuid siiski suurem, kui mõned teised, mida sarnastes majades näinud olen. Mu enda esimeses kodus oli kunagi selline köök, kuhu mahtuski üks inimene süüa tegema ja heal juhul kaks inimest imeväikse laua taha sööma. Uues kodus tuleb meil köök peaaegu samasugune, nagu praegu - ühes seinas on 3 meetrit kappe ja tehnikat, teises seinas laud, kuhu 4 inimest mahub einestama küll. Vahe on aga selles, et köök on meil korteris kõige pimedam tuba. Nimelt on akna taga esmalt rõdu ja alles siis lage taevas. Sellest lähtuvalt oleme mõelnud köögi teha hästi heleda, et mingigi valgus seal esile pääseks. Täitsa valget ei taha, kuid midagi märkimisväärselt tumedat ka ei saa. Praegu liigub mul mõte kuhugi valge-halli-kollase-meresinise juurde.

Köögi tellimiseks ei ole meil veel läinud, sest hetkel ei ole ruumi mõõtmine lihtsalt võimalik. Küll aga oleme hinnapakkumisi hakanud võtma ja see on olnud üks põnev kogemus. Huvitav on käia ja erinevaid materjale, käepidemeid ja töötasapindu silitada, ja veel huvitavam on näha kui erinev võib klienditeenindus olla. On ikka vahe küll, kui ühes kohas osatakse mu tähelepanu juhtida isegi sellele, mida ma küsida ei oska ja teises kohas öeldakse pea kõigele "maitse asi". Aga kuidas saab mul olla oma maitse, kui ma ei ole kõigi võimalike lahendustega ja nende plusside ning miinustega väga kursis..? Võib-olla ma lihtsalt olengi selline pehme tüüp, kellele on inimlik lähenemine sellises protsessis väga oluline. Lõplik otsus langes Arensi kasuks, sest usaldan neid enda kogemusele toetudes. Meil on kodus nende tehtud köök juba aastast 2008 ning midagi sellele ette heita ei saa. Mul on aga hea meel, et võtsime ikkagi vaevaks ka teisi kohti uurida, sest alles siis saime oma valikus päriselt kindlad olla.

No comments: