July 18, 2017

Kaks olulist ostu

Vasakul: juubeldame uues korteris
Paremal: kassikann, esimene ühine ost oma koju

Puhkusejutud räägitud, aeg on pöörduda aktuaalsete teemade juurde Tallinnas. Nimelt - mais said meist ametlikult korteriomanikud! Olen blogis varem sellest plaanist veidi rääkinud, kuid võrdlemisi napisõnaliselt. Nüüd on siis päriselt kah, millest rääkida. Eelmise aasta augustis olin juba kv.ee'd kammimas ning selle aasta jaanuaris aktiveerusime päriselt, käisime pankades ja hakkasime kortereid külastama. Ühel konkreetsel hoidsin silma peal ja ootasin hinna langemist, vaatamas käisime kaks korda, tingimine ei õnnestunud.. Ühel päeval sai see aga kellelegi teisele müüdud. Ma olin korraks hästi kurb ja läksin uuesti kuulutusi vaatama, lõdvendasin kriteeriumeid ja leidsin (loodetavasti) tahumata teemanti.

Meie esialgne plaan: 3-toaline, 55-65 ruutu, Kristiines või Mustamäel, vanem kivimaja, maksimum 5-kordne, väljast renoveeritud ja uus katus, uued radikad, eraldi köök, rõdu, 2-4. korrusel, vaikne piirkond, normaalsed kommunaalarved. Tahtsime enamvähem korras korterit, millel vaid veidi kõpitsemist on vaja, ideaalis oleks köök ja vannituba juba tehtud olnud. No ja loomulikult tahtsime midagi sellist saada ikkagi normaalse hinnaga. Aga.. kõik vähegi ilusam või nendele nõudmistele vastav oli ikka ja alati üle 100 000, mida on ühe korteri eest minu arust ikka palju. Kord leidsime ühe väikese kivimaja Kristiines, jagatud aiaga, korras korter, väga väga ilus oli. Hind tundus kohe liiga hea, et tõsi olla. Kala peitus aga üüratutes küttekuludes.

Lõpuks läks nii, et saime 3-toalise, 58 ruutu, Mustamäel, vanemas renoveeritud uue katusega telliskivi(!)majas, väga vaikses piirkonnas. Meil on eraldi suur köök ja rõdu, vann mahub vannituppa, uued aknad ja radikad, küttekulud normaalsed. Aga, oleme viiendal korrusel. Ja korter vajab kapitaalremonti. Ehheee.. :D

Meis pole peidus erilisi isetegijaid (vähemalt mitte nii suures mahus), remondi teevad ehitusmehed. Eks see natukene hirmus ole, korteriga tuleb korralikult vaeva näha. Mina enda arust aga suutsin algusest peale näha selle kodu juures väga tugevaid omadusi, mida ei olnud selle viimase poole aasta jooksul üldse kerge leida: eraldi ja Mustamäe majade kohta suur köök, suur rõdu, väga väga hea asukoht, korras maja. Lõpuks leidsime, et plussid kaaluvad miinused üle. Lisaks on see tegelikult ainus variant lõpuks saada selline kodu, kus kõik meeldib. Palju hullemad süümepiinad oleks siis, kui ostad korteri, kus tegelikult on vannituba renoveeritud, aga see lihtsalt ei meeldi, ning siis lammutad kasutatava asja maha.

Miks Mustamäe, sellest ei saa mõned esimese hoobiga aru. Võib-olla lihtne vastus on see, et mõned Mustamäe piirkonnad on mulle oma looduslähedusega väga sümpaatsed, olen siin terve elu elanud, korterite hinnad on soodsad, transpordiühendus linnaga piisav, töökoht on lähedal. Ma ei tunne hetkel, et ma midagi enamat vajaksin. Olen kohanud ka seda suhtumist, nagu praegu ostetud korter oleks kui vahe-etapp ja tegelikult ikkagi maja poole peaksin püüdlema. Ma ei väida, et ma selles korteris terve elu elaksin, kuid majast ma samuti ei unista ning minu jaoks ongi tegemist päriskoduga, mis on vaeva ja raha väärt.

Kui me siis lõpuks oma (väga väga suitsuhaisuse) tulevase kodu tühjana kätte saime, siis esialgu ei saanud arugi, et see ongi nüüd siis see. Aga juba üsna pea seal midagi asjatamas käies, näiteks küürisime aknaid ja radikaid, tekkis elevus ja uhkus sisse. Kui põnev! :D Ja nüüd, kui töödega on algust tehtud ja meie juba mööblipoodides oleme käinud ja põrandat valimas ja kööki uurime, nüüd on veelgi põnevam! Ehitusest ma rääkida ei mõista, kuid kunagi sisustuspostitusi ikka teen ja näitan võib-olla enne-pärast pilte. Üpris konkreetsed mõtted on mul köögi, magamistoa ja esiku osas, elutuba on aga täiesti tühi maa, mitte miski ei inspireeri (v.a. üks tumbadega pilt).

Kassikannu leidsime Paavli kaltsukast ja see oli nii totralt lahe, et pidime ära ostma.

6 comments:

Maria Laanjärv said...

Juhuu, palju õnne!

Eliise said...

Aitäh!

LIINA said...

Nii vahva! Õnnesoovid! :)

Kadi said...

Elan kaasa! Palju õnne korteri puhul! Ja kassikann on tõesti lahe :D

Eliise said...

Aitäh :) Kadi, nüüd on lõpuks sügisel lootust, et saan sinu pildi uude koju üles riputatud!

Anonymous said...

Palju-palju õnne ka minupoolt!
Postitused teemal "Enne-pärast" kõlavad ideaalselt ja kassikann on suurepärane leid! :P
Edu ja jaksu koduloomisel ning kiireid näppe uute blogipostituste kirjutamisel!

M.