January 31, 2017

Jaanuar 2017

Lugemine - enamvähem
Itaalia keel - ei
30% kõrvale - ei
Ostan vähe - jah

Milline võrratu algus uuele aastale - peaaegu, et mitte midagi olulist pole ma suutnud teha, millest jaanuari alguses unistasin :D Tegelikult oleks olukord veel nutusem, kui kõigi eesmärkide taga laiutaks üks "ei". Midagi läks siiski korda ka, kuigi vähem, kui tahaks. Aga sellest ei tasu üldse mitte kõrvu lonti lasta, sest igal asjal on põhjus ja ka minul on neid küllaga jagada.

Hetkel on mul käsil raamat sellest, mida internet meie ajudega teeb, kuid lõpetada pole ma seda suutnud detsembrist saadik. Küll aga alustasin ma vahepeal ühe teise raamatuga, nimelt Jaak Roosaare "Aktsiatega rikkaks saamise õpikuga". Mul ei olnud tegelikult üldse plaanis seda ette võtta, sest nagu arvasin, kordab see paljuski "Rikkaks saamise õpikut" ning midagi jahmatavat ma sealt enda jaoks seni pole saanud. Läbi ma ta siiski loen, sest kui see mulle tööl juba lauale poetati, siis võib ju kah. Kordamine on tarkuse ema ja mööda külgi see igatahes mul maha ei jookse ning kinnitust sai ka see, et algajale on Roosaare raamatud mõnusalt mõistetavas keeles kirja pandud ja üksjagu motiveerivad samuti.

Sellel kuul ma juba teadsin, et mingist 30% säästmisest ei saa üldse juttugi olla, sest maksta tuli eelviimane osa TTÜ kursuse õppemaksust. Saavutus on vist aga seegi, et tagavarakontot puutuma ei pidanud suurest väljaminekust hoolimata ning tsipakene jäi lõpuks isegi alles, arvutuste kohaselt lausa 7%! Sellel kuul otsustasin, et III sammas võiks olla see, mis jaanuari säästu endale saab. Tagavarakonto on hetkel rahuldavas seisus ning reisiraha ühe reisi jagu samuti.

Väga hästi läheb aga "ostan vähe ja kasutan vana lõpuni" projektiga. Nimelt jaanuaris kasutasin lõpuni kõik kodus leiduvad šampoonijupid ning uue pudeli ostsin asemele alles siis, kui tõesti kõik vähegi sobilik kodus otsas oli. Ja selle uue ostsin ökopoest. Midagi muud käegakatsutavat ei ostnudki.

Tegelikult võib siin kohal rääkida sellest, miks ma siis pole lugenud ega itaalia keelt õppinud, ehk siis miks nii kiire on olnud. Ja osalt ka põhjus, miks meie majapidamine üritab vältida asjade kogunemist ning pigem tahaks vanast lahti saada ning tore, kui see toob kaasa ka väikese rahasäästu. Nimelt oleme natukene hakanud mõtlema enda kodu ostmise peale. Mina olen kinnisvaraportaale vaadanud juba mitu kuud, kuid jõulude ajal otsustasime, et võiks siis mõnda päriselt ka vaatama minna ning äkki ka pangast läbi käia ja uurida, mis võimalused meil on. Tähendas see kõik seda, et kahe esimese jaanuari nädalaga olime läbi käinud 3 panka ja 3 korterit ning üks nendest meeldis juba sellisel määral, et mina olin valmis kolima. Siis aga mõtlesime, et... See asi on toimunud natukene liiga kiiresti olukorras, kus meil tegelikult ei ole üldse kiire praegusest kohast välja kolimisega. Lisaks oleks tore, kui enne uue kohustuse võtmist (kodulaen ON suur asi ja isegi kui me ei osta häärberit, on siis igakuine kulu eluasemele suurem, kui praegune 0) saavad vanad otsa, ehk siis see sama õppemaks. Niisiis sai jaanuaris ringi tõmmeldud ja närveldatud ilma, et põhjustki oleks, mille võib liigitada kategooriasse "tüüpiline Eliise". Kokkuvõte - hoiame jätkuvalt silmad lahti, kogume raha ning võib-olla tegeleme asjaga rohkem suve poole.

Muid jaanuaritegevusi lisaks tööle, trennile, koolile ja kinnisvarasaagale: pildistasin ühte joogaõpetajat, käisime Energiamuuseumis ja kinos, esinesin Rolf Roosalu sünnipäeval, käisin Tartus sõbrannadel külas ja ühel soolaleivapeol.

2 comments:

Anonymous said...

Kui küsida tohib, siis kas te vaatate uuemat või vanemat maja? Ja praegusesse või uude linnaossa?

Eliise said...

Vaatame vanemat maja Mustamäel või Kristiines.