November 10, 2016

Millal ma itaalia keele selgeks saan?

Vastus: jätkates vanaviisi - mitte kunagi.

Sel ajal, kui eile õhtul telekast "Kallis, sa oled kosunud" saadet vaatasime ja uusi arvutijuppe tellisime, rääkisime Nicolaga eesti keeles. Tema seletas mulle, kuidas graafikakaart on liiga pikk tema valitud korpuse jaoks ja mina ütlesin talle, et ta on Ossinovski nägu. See oli kõik juba täitsa päris vestluse moodi ning pidin üllatunult tunnistama, et kui vaja, räägiks Nicola poolsoravat eesti keelt juba homme, kui ma talle vaid rohkem võimalust annaks minu emakeeles lobajuttu ajada.

Seal saates oli eile üks noor 126-kilone naine, kes sõi kanapihve ja haukas saia peale ning kurtis, et ta ei saa aru, kuidas ta ülekaaluline on. Kui talle õiged vahendid kätte anti (tutvustati tervislikku toitumist ja avati jõusaali uks), võttis ta poole aastaga alla 5 kg. Küll ma siis eile ahhetasin teleka ees, et kuidas see võimalik on, MIKS ta ei tegutse?! Ma olen tegelikult samasugune: kõik vahendid on mul olemas, aga itaalia keelt ikka selgeks ei saa. Õnneks ma ei imesta, kuidas selline asi võimalik on, sest ma tean väga hästi, et ega ma korralikult vaeva nüüd küll ei näe. Aga peaks mulle keegi ette heitma, et miks ma siis ei räägi - vabandusi oleks mul varnast küllaga võtta!

See seos tuli minuni täna hommikul ja sain aru, et nii enam edasi minna ei saa. Täpset plaani mul veel ei ole, aga midagi peab tegema, sest nii, nagu see naine unistas kaalule astudes näha numbrit 60, unistan mina ikka veel sellest, et ühel hetkel vestlen vabalt itaalia keeles. Kahjuks jälgides mu tänaseid mitte-pingutusi, on tegemist ebarealistliku sooviga.. Pikaks norutamiseks põhjust pole, sest siin on küll ohjad vaid mu enda kätes.

Rääkides veel Nicola eesti keelest, siis leidsin talle ühe päevakohase õppematerjali: 8-aastase poisi toidublogi. Loeme ja tõlgime seda koos ning võib öelda, et ta saab sealsest jutust väga hästi aru (v.a. sõnad nagu näiteks noortevangla ja pätt, millega tal enne kokkupuudet pole olnud). Ja minul on hea meel, et leidub lapsi, kes sööki hindavad.


No comments: