September 27, 2016

Stockholm & Skansen

Meil on Nicolaga plaan külastada kõiki Euroopa pealinnu. Kui kaua selleks aega läheb, ma ei tea, aga mõte on hea ja olemas. Ja kui ma muidu olen külmkapimagnetite vastu, siis sellega olin nõus, et neid linnu võivad meie tulevasel külmkapil magnetid esindada küll. Hetkel on meil ette näidata vaid hädised Tallinn (kas see üldse loeb..?), Helsingi ja Budapest ning nüüd ka Stockholm. Juba ammu broneerisime kruiisi ära ning hiljem selgus, et sõpsud olid täpselt sama teinud. Kuna meie reis ei pidanud niikuinii erilise romantilise suunitlusega olema, siis mis sai meil selle vastu olla!
 Sõidust ise ei ole tegelikult väga palju rääkida. Reede õhtul hakkas laev liikuma ning Nicola jaoks oli see esimene kord üldse kajutis olla ja seal veel ööbida ka. Niisiis avaldasid talle muljet nii dušš kui ka kraanivesi, mis täitsa juua kannatab. Küll aga ei uskunud ta mind, kui väitsin, et vetsust läheb kõik otse merre. Ega mul mingeid tõendeid ei ole aga... kas ei lähe siis? Ei uskunud ta mind ka siis, kui väitsin, et peame Mariehamnist keset ööd laeva vahetama. :)
 Viimati käisin Stockholmis Vikingline'iga, stardiga Helsingist. Selle võrdlusmomendi alusel julgen öelda, et.. kui huviorbiidis on ennekõike kruiis ja laevasõidu nautimine, siis võiks kaaluda ringiga minemist. Kui huvitab Stockholm, siis kõlbab Tallinki laev ka. Need on lihtsalt müstiliselt erinevast klassist kogemused, arvestades seda, et hind on võrdne. Üldmulje Tallinki laevast oli väike ja väsinud, õhtuprogramm lahja, ka söök ei olnud midagi erilist. Kõike vastupidist julgen väita Vikingline'i kohta. Aga - nagu võib õnnetu olla ka Mersus istudes, siis ega see meie meeleolu seganud! Ikka oli huvitav vaheldus ja laupäeva hommikul Stockholmile lähenedes õhkasime, et nii tore, et nädalavahetus alles ees ning meie juba Rootsis. Üleöö sõit on üks hea asi.
 Kuigi poistel oli see esimene kord Stockholmis, leidsime me, et oma üürikest aega mandril võiksime alustada hoopis Skanseni vabaõhumuuseumist, mitte kohe kesklinna põrutada. Veetsime Skansenis umbes paar tundi ning see aeg polnud kindlasti piisav kõige nägemiseks. Rõhku panime me kohalikele loomadele ning infotahvlite ja majakeste juures veetsime vähe aega. Tegevust on seal tervele perele ning kui Stockholmis kauem olla, siis võib vabalt planeerida terve päeva selle muuseumi jaoks.
 Ilmaga vedas meil väga, oli täpselt paras temperatuur ning pigem päikseline. Ma ei teagi, mida me vihmaga teinud oleks, mõni teine muuseum ehk. Mul oli igatahes väga hea meel, et saime terve päeva väljas veeta. Sammulugeja väidab, et tegime 20 000 sammu.
Põrsaid sööta ei tohtinud
 Kanad, kuked ja faasanid jooksid vabalt ringi, või varjusid puude alla
 Selle klaasi taga elasid 4 kassi, kes omale uut kodu ootasid. Midagi nagu meie Kassikohviku ja loomaaia vahepealset. Naljakas oli aga see, et lastele oli ehitatud üks kaadervärk, kuhu sai luti sisse panna ning mille kaudu see lõpuks kassidele "mängimiseks" jõuab. Minu arusaam asjast on see, et tegemist on nutika viisiga lapsi veenda lutist loobuma. Kuskilt on mul midagi sarnast meelde jäänud, et kui muidu on raske lutist võõrutada, siis leides lutile uue omaniku (kassid), siis saab laps palju paremini aru miks enam lutti pole.
 Igas puuris ei olnud elus loomad..
 Kui olime Skanseniga lõpetanud, oli meil veel paar tundi aega ning jalutasime vanalinna. Jalad hakkasid vaikselt tunda andma. Kuna võtsime laeval nii hommiku- kui ka õhtusöögi, siis lootsime ilma lõunata läbi ajada ja nii läkski. Mul olid muffinid kaasa küpsetatud ning nendest piisas, et jaksaks õhtuni oodata. Muidu on kurb, et Stockholmis kruiisi ajal nii vähe aega on. Tagasi Tallinna jõuab laev kell 10 hommikul. Mina julgeks väita, et laev võiks Stockholmist välja minna 2 tundi hiljem ning kohale jõuda Tallinna kell 12 ning keegi ei kurdaks. Kes ei jaksa linna peal nii kaua töllerdada, see võib ju alati laeva varem tagasi minna.
Reisisellid

Järgmisena võtame ette lõunanaabrid. See pidi Nicolale üllatus olema, kuid nüüd ta teab, et me lähme, lihtsalt ei tea millal. Ja kõik vaid seetõttu, et mul on komme olulised e-mailid alati ära märkida ning ühed konkreetsed bussipiletid tõmbasid loomulikult va uudishimuliku tähelepanu kõige paremini, kui ta midagi enda arvutist lugema kutsusin..