September 4, 2016

Nägudeni, august!

(olles just tagasi tulnud puhkuselt, algavad sügis ja september minu jaoks homsest, ehk siis uuest nädalast ja nii arvangi, et on augustikuu võib kokku tõmmata ka täna, 4. septembril)

trenn - vähe
gluteenivaba - ei
raamatud - jah!
itaalia keel - jah
investeerimine - vanaviisi

August möödus kiirelt - kaks nädalat olime Itaalias ja kulgesime teist rütmi pidi. Trenniga olid lood puhkusest hoolimata kasinad. Sai küll vees hulpida, kuid erilist rõhku ma sellele või muule enda liigutamisele ei pannud. Uus trennihooaeg algab aga ülehomsest ja ootan VÄGA. Ostsin Decathlonist kahed uued trennipüksid ja nii nii väga juba ootan tantsimist.

Gluteenile ütlesin sellel kuul ja eriti just puhkuse ajal entusiastliku jah-sõna. Mingil põhjusel Nicola vahel solvub, kui ma ütlen, et mul oleks Itaalias väga kurb gluteenivaba olla ("Aga meil on ju ka muud peale pitsa ja pasta!"). Siiski ütleks ma, et tõsi ta on, oleks väga kurb. Ei möödunud päevagi, kui ma ei oleks mõnda saialist närinud, sest neid on lihtsalt loendamatul kujul ja see kuulub nii tavapärase elustiili juurde seal, et muud moodi on raske ette kujutada. Sama jäätisega, vaid paar päeva ajasime ilma läbi, aga selles ei näe ma eriti midagi halba. Üllatav on aga see, et kogu selle suure gluteenipeo ajal jäi mu näonahk täpselt selliseks, nagu ennegi. Kaks võimalust - kas pole jõudnud veel halvalt mõjuma hakata või ongi kõige hullem möödas ka suurema piiramiseta? Erilist vahet ei ole, sest kavatsen jätkata. Kuigi igasugused täidisega pastad on ikka jube head..

Lugemisega oli puhkusel parem, kui tavaliselt - vahetult enne jõudsin LHV raamatukogust võtta kaks endale huvipakkuvat kirjatükki. Ühe nendest (Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less) juba lõpetasin, teise tahan samuti enne tähtaja saabumist läbi saada.

Itaalia keelega oli väga hästi. Sai praktiseerida ja edasiminek olevat nähtav. Tore kuulda. Olen aga piinlikult aeglane. Küsimusele "ei" ja "jah" ning täpsustava sõnaga vastamine pole probleem, kõik sellest pikem võtab kõvasti aega ja pean sõnu meenutama. Keele ja igapäevase kahekõne kuulmine on õppe ajal siiski väga suur aitav faktor.

Investeerimises muudatused puuduvad, kuid olen hakanud mõtlema Tuleva pensioniühistuga liitumise peale. Lugesin ja uurisin ja praeguseks olen jõudnud oma mõtetega sinna maale, et liitun küll. Nüüd on aga küsimus kas panustan ka algkapitali, mida praegu kogutakse, miinimum 1000 eurot. Et ettevõtmine käivituks, on tarvis 3 miljonit pensionikapitali ning panustatud summa on siis enda pensionile võimenduseks.

August oli mõnus kuu juba enne puhkust. Sain lausa kolme sõbrannaga kokku, keda näen aastas vaid korra-kaks välismaal elamise tõttu, käisime Kihnul ja Nicolal oli sünnipäev. Puhkusepilte hakkan peagi sorteerima ning arvan, et kahe postituse jagu on neid seal küll.

No comments: