July 21, 2016

Juulikuu toimetused

 Aeg teha üks niisama-postitus. Millega me siis oma vaba aega sisustame? Kindlasti söömise ja söögitegemisega. Õnneks on meil mõlema tegevusega sõbralikud suhted, nii et kokkame rõõmuga nii koos kui ka eraldi, kui ühel meist peaks olema raske päev ning kohe mitte ei jaksa pliidi ees seista. Hiljuti nii oligi. Täpselt olukorda ei mäleta, aga olin jube väsinud ja näljane ja Nicola tegi mulle omletti. Tuli nii hea välja, et sõime mõlemad kohe eriti suure portsu (ehk siis kumbki pool pannitäiest). Rammus värk, näha pole, aga parmesan oli seal ka sees.
 Mõni aeg tagasi tegin mina ahjuvormi suvikõrvitsa ja kanaga, kõrvale riis.
 Eelmisel nädalavahetusel käis meil külas seltskond soomlasi ja filipiinlasi. Tegemist peresõpradega, kellel olid sugulased Filipiinidelt külas. Meid oli palju, kokku 12. Sõitsime läbi Kadrioru, lauluväljaku, Pirita kloostri ja jalutasime vanalinnas. See ei olnud muide üldsegi esimene kord nende kõigi jaoks. Näiteks 85-aastane David on Eestis varemgi käinud ning tema eredaimaks mälestuseks siit on Paul Kerese kodu külastamine. Nimelt on David suur malefänn ning tema jaoks oli see suur au. Minu jaoks oli jällegi suur au kohtuda nii rõõmsameelse ja huvitava härrasmehega ja ma väga loodan, et ka mina ühel päeval 85-aastasena olen just sellise ellusuhtumisega, kui tema.
Nädalavahetusel tegime muudki - sõitsime Ida-Virumaale. Põhiliseks eesmärgiks Eesti Kaevandusmuuseum ja Kuremäe klooster. Muuseum ja kaevanduse ekskursioon osutus nii põhjalikuks, et seal oleks võinud terve päeva veeta. Üldse imestasin ma, et kuidas meil see päevareis 12-tunniseks läks, kuhu see aeg kadus?! Ei teinudki nagu eriti palju midagi. Tahaks aga veel Narva minna, seda poleks meil samale päevale mitte kuidagi õnnestunud organiseerida.

Klooster oli minu jaoks huvitav kogemus, nunnad askeldasid seal oma tegemisi teha ja see kõik tundus kuidagi nagu mõne vana filmina. Loomulikult mitte sellisena, kus nunnad järsku kooris lõbusalt laulma hakkavad.. Mõtlesin ma sellele küll - kas nad kunagi naeravad? Millest nad unistavad? Miks ja kuidas nad kloostrisse sattusid? Mida nad mõtlevad Eestist? Kas nad igatsevad kodu? Tahaks küsida.
Boonuspilt meist kaevandamas.

No comments: