March 31, 2016

Nägemiseni, märts!

trenn - enamvähem
gluteenivaba - enamvähem
raamatud - jah
itaalia keel - jah
investeerimine - jah

Märts oli üks huvitav ja minu jaoks väga sotsiaalne kuu, nägin nii palju sõpru. Kuu algus oli igavavõitu, kuid lõpu poole läks juba põnevusfilmiks kätte ning mängus olid ka universumi saatuslikud jõud. Ma ei oska kuidagi muud moodi seda nimetada, sest lihtsalt juhus ei saa ju olla, kui asjade ajastus on NII paigas?! Järgmise kuu kokkuvõttes on sellest aga paslikum rääkida, praegu on natukene vara veel. Siit tuleb aga tagasivaade vähem uudsematel teemadel.

Tantsutrenn oli sellel kuul üpris kehvakene, sest meie treener oli 2 nädalat puhkusel. Meile oli küll asendustreener kaheks korraks ette nähtud, kuid ühe sellest eelistasin hoopis filmi "Karmil pinnal" (väga hea dokumentaal!) vaadates üle lasta. Küll aga sai päris palju jalutatud, sest ilmad on head olnud. Eelmisel laupäeval käisime Nicolaga Aegviidus "matkal", metsa all on veel päris lumine. Gluteenindusega läheb samamoodi kui eelmisel kuul - kodus, jah, külapeal, nii kuidas võimalus on.

Lugesin läbi Rowlingu "Ootamatu võimaluse", mille ta peale Potteri sarja avaldas. Täitsa mõnus oli, hea pikk, et jõudis ikka süveneda kah. Kuigi mulle Potteri sari väga meeldib, siis ei olnud mul erilisi ootuseid sellele teosele ja parem vist oligi, sest need ei ole päris samasugused. Sama on vist see, et tegelasi on palju ja nad on enamasti kõik välja kujundatud ja oma hingeeluga. Seejärel tegin algust Hemingway "Ja päike tõuseb" raamatuga, aga see on natukene igav.. Kuna on lühike, siis peaks ikka ära lõpetama, kuigi juba mitu päeva pole tahtnud lahti teha.

Itaalia keelega tegin jälle otsa lahti, sain naistepäevaks korraliku õpiku! Enne kasutasin peamiselt Duolingot ja ühte grammatikaõpikut, kuid tundsin puudust sellisest õpikust, kus on peatükid ja harjutused ja õige värk. Nüüd sain ja tundub asjalik. Küll aga on mul ikka see tunne, et õpikuõpe ei pane kedagi soravalt rääkima ja mingisugune lagi tuleb ette.

Märtsis algas ametlikult minu investeerimistegevus - oman fondiosakuid (Kasvukontol EXSA, IVV, QQQ) ja nutsakat ühisrahastuses (Bondora). Bondora puhul kasutan beeplus portfellihaldurit, kuna manuaalselt ühe kaupa ma laene valida ei taha (ajakulu) ning Bondora enda portfellihaldurit veel ei usalda (puudub võimalus välistada hispaania laene). Endiselt on see maailm põnev ja hoian silma peal nii Naisinvestorite klubil kui ka blogidel. Hea uudis on see, et Moneyisyourfriend blogi pidaja Kristi kirjutab nüüd ka eesti keeles.

Muud sündmused: käisin klubis, kahel tööintervjuul ja sain uue sõbranna. Ja täna sain Töötukassalt äriplaanile eitava vastuse. Olen nendega nõus, et eks see on risky business jah.. Küll aga ei olnud ma seda vastust saades üldse kurb. Ettevõtluskoolitusel, äriplaani kirjutades, lugedes ja uurides sai ikkagi selgeks see, et edu suurus ei olene algkapitali suurusest. Selle toetuse saamine ei oleks tähendanud, et asi oleks jubeda hooga käima läinud. Loevad hoopis suhtlemine, turundus ja kvaliteetse teenuse pakkumine! Tõsi, on ettevõtmisi, kus ei saa üldse alustadagi ilma suurema investeeringuta. Mina sinna gruppi praegu aga ei kuulu. Sain väärt teadmised koolituselt ning usun, et need on praegu sama kasulikud, kui rahaline toetus oleks olnud. Nüüd liigun omas tempos edasi :)

1 comment:

Kadri said...

Mina üritasin ka omal käel Eestis olles itaalia keelt õppida, nii Duolingo kui Eestis müüdavate õpikute kaudu, aga kui Itaalias käisin, siis oli ikkagi raskusi rääkimisega. Nüüd olen Itaalias 4 kuud elanud ja just ükspäev mõtlesin, et ise pole märganudki, kuidas keel on külge hakanud. Käin siin ühel kursusel ka ja me kasutame õpikut Nuovo Espresso, mida julgen soovitada (seda on erinevatele tasemetele).