January 9, 2016

Omaette toimetan

Küll on hea, et ma eelmises postituses kõva häälega rohkem blogima ei lubanud hakata, muidu oleks praegu häbi :) Vaikus blogis tähendab endiselt seda, et käsil on palju ja korraga. Uue aasta esimene nädal oli vägagi kiire. Lausa nii kiire, et kolmapäeval ja neljapäeval olin kodust jutti ära 12 tundi ning kuigi see võib olla tavapäraseks praktikaks nii mõnelegi, siis mitte mulle.

Mida ma siis teen? Lõpuks viisid ponnistused mind sihile ning käin nüüd ettevõtluskoolitusel. Tegemist on intensiivkursusega, mis tähendab 3 korda nädalas 6-7 tunniseid päevi ning seda kokku kaks kuud. Kursuse lõpuks oleme oma teadmisi rakendanud äriplaani kirjutamisel. Sellega oleme algust teinud aga juba nüüd, et mitte kursuse viimasel päeval end tühja paberilehe eest avastada. Lisaks kursusele ja trennile läksin ka ühele fotokoolitusele, mis on korra nädalas ja kestab 3 tundi. Põnev, et hakkame seal stuudios pildistama - midagi, mida ma ei ole enne teinud. Igatahes nende kolme tegevusega võivadki teinekord tööpäevad kujuneda päris pikaks. Ja siis peaks ju veel toidupoodi jõudma ja süüa tegema ja sõpru nägema ja ...

Kuigi olen selliste päevade lõpuks tavaliselt päris väsinud (just vaimselt, süveneda esmalt näiteks raamatupidamisse 7 tundi ja seejärel veel 3 tundi fotoõppele võtab ikka läbi küll), siis ma ei kurda - olen ju ise endale selle kõik kaela tõmmanud :) Ja tegelen endale oluliste ja meeldivate asjadega või nende jaoks. On tore, et see praegu võimalik on ja soovin, et kuhu iganes mind lõpuks elu viib, ikka saan põhiosa oma energiast panna sellele, mis päriselt õnnelikuks teeb. Loomulikult peab selle nimel tööd tegema, kuid on ju äraütlemata suur erinevus, kas teha kõvasti tööd sellepärast, et meeldib, või sellepärast, et peab. Või osata näha "halvas" töös hoopis võimalust endas arendada külgi, mis praegu on veel nõrgad.

Näiteks telefonimüügitöö. Ma ei ole kindel, kas ma olen blogis sellest rääkinud. Umbes aasta tagasi ei oleks mind mitte miski vägi pannud kandideerima sellele ametile - tegelikult ükskõik millisele, kus peaks tegelema aktiivselt müügiga. Ma olen siiski võrdlemisi häbelik, mitte kõige parem small-talkija ja pelgan ükskõik millist konflikti, eriti kui seda peab lahendama võõra inimesega. Ühel hetkel aga mõtlesin, et kui ma omale tööd hakkan otsima, siis ma tõsiselt kaalun seda, takistavatest isikuomadustest hoolimata. Usun, et ma suudaks end nn sundolukorras piisavalt kätte võtta ja ajaga vaid paremaks saada. Niisiis näen mina võimalust arendada tööga, mis esmapilgul ei ole absoluutselt minu jaoks, endas üliolulist oskust - suhtlemisoskust! Hirmudele vastu hakkamises näen mina vaid kasu.

Üldiselt ma ei ole see, kes postituse lõppu küsimusi kirjutab ning ootab lugejatelt kaasamõtlemist (kuigi see on loomulikult alati teretulnud!), siis seekord küsin küll: kuidas suhtud müügitöösse telefoni teel? Kui oled sellega tegelenud, kas oli jube?

Ja muide! Kui teil on soovi aidata mind informatsiooni kogumisega ettevõtluskoolituse jaoks, siis olete oodatud täitma järgnevat küsimustikku SIIN. Seal on 10 küsimustikku fotograafi teenuse kasutamise kohta - kas ja miks ja kuidas. Aitäh, et avaldad arvamust!

Vot sellised mõtted ja tegevused on praegu minu elus aktuaalsed. Omaette toimetan.

2 comments:

Anonymous said...

Ma ise ei ole ka hea small-talk vestluse alustaja, aga nii palju kui kuulnud ja lugenud olen, siis sellest rohkem peletaks mind telefonimüügitööst eemale just see pidev äraütlemine. Päevast-päeva kuuled vastuseks erineval viisil ja hääletoonil öeldud ei-ei-ei. Ma arvan, et on vaimselt meeletult kurnav tulla toime sellise koguse äraütlemisega ning õhtul enam energiat ja tahtmist muuks tegevuseks poleks. Nii et pigem valiks mõne muu töö.
Samas jah teisest vaateküljest võib kogu selle äraütlemisega tegelemine teha hoopis tugevamaks inimeseks, kes nt. tulevikus suudab lihtsamini raskuste tekkimisel nendest mööda minna, aga ma ei tea kas see on seda väärt.

Eliise said...

Pideva äraütlemise peale ma ei mõelnudki. Võibolla saab selle mõju meeleolule väiksemaks teha, kui mõelda, et see ei ole isiklik ja ära ei öelda sinu projektile või sinule otseselt aga sinu poolt pakutud tootele, mis ei peagi olema kõigi lemmik..?