January 1, 2016

Milliseks kujundan enda 2016. aasta?

Kui eelmises postituses vaatasin tagasi möödunud aastale, siis selles postituses tahan kirja panna soovid ja plaanid uueks aastaks. Nagu välja on tulnud, siis eesmärkide seadmisel on oluline nende mõõdetavus - võrdle "hakkan sportlikuks" vs "teen nädalas 3 korda trenni". Kuidas aasta pärast aru saada, kas ollakse sportlikum või mitte? Niisiis proovin aru saada, mis on minu jaoks oluline ning millised on need tegevused, mis aitavad mind tulemuseni.

Kui juba spordist juttu tegin, siis kavatsen jätkata 2 korda nädalas tantsimisega, sest ennast liigutada on ikka hea tunne. Ühinesin novembris tantsustuudioga ning alles seal sain aru kui väga ma tegelikult sellist trenni igatsesin. Enne Erasmusesse minekut käisin spordiklubi rühmatrennides, mis olid koormuse mõttes head, kuid minu jaoks siiski igavad (v.a. Bodybalance, kuhu läheksin uuesti). Kõigist kõige enam naudin siiski edasijõudnutele mõeldud tantsutrenne, kus minnakse uue osa õppimisega kiiresti edasi ning lõpuks valmib midagi ühtse kava laadset.

Kavatsen jätkata gluteenivaba toitumisega. Hakkasin pihta oktoobris ning selle ettevõtmise kasulikkus hakkas end ilmutama esmalt kergema enesetundena ja paari minetatud kiloga ning hiljem ka sellega, miks asja kätte võtsin - akne hakkas tagasi tõmbama. On kohutavalt tüütu, et 25-aastasena pean veel sellise probleemiga tegelema.. Ma arvan, et ma ei saagi lõpuni teada miks ja kust see minuni "nii vanast peast" tuli, kuid gluteenivaba dieet on esimene proovitud ravimitest ja vahenditest, mis on olnud kõige tulemuslikum. Rääkimata sellest, et pigem positiivsete kõrvalmõjudega. Olen mõelnud, et võibolla ühel hetkel jätan endale vabaduse korra või kaks kuus siiski endale näiteks pitsat lubada, kuid kergem on režiimist kinni pidada 100% gluteenivaba olles. Jõulud olid sellised, kui ikka sõin piparkooki ja verivorsti ning palju raskem oli "ei" öelda nt tavalisele röstsaiale, kui gluteeni täiesti vältides. Täna hommikul sõime pirukaid. Täpselt 50% minust ootas väga hommikusööki ning teine 50% ootab samamoodi juba esmaspäeva, kui olen tagasi täiesti gluteenivaba söögi peal :D Pirukas on ja jääb hästi maitsema, kuid minu puhul toob kaasa ka kõhu "punnis" olemise ning aja möödudes eriti põletikulised vistrikud..

Peaaegu, et iga aasta lõpus mõtlen, et miks ma nii palju voodis vedelesin ja netis passisin, kui oleks võinud hoopis rohkem lugeda näiteks. Viimase kuu või kahega on küll asi hakanud paremuse poole liikuma, said läbi Tove Janssoni raamat ja "Rikas isa, vaene isa", mida ettevõtluskoolitusel kiideti. Mul on voodi kõrval kuhi raamatutega, mida kavatsen lugeda või mis on pooleli. Seda kuhja on vaja hakata elimineerima, sest see on juba liiga kõrge (hetkel umbes 10!). Et mu rohkem lugemine saaks mõõdetava kuju, sean eesmärgiks uuel aastal lugeda vähemalt 15 raamatut.

Paar kuud tagasi tuli kuskilt minuni huvi investeerimise vastu. Ma ei mäleta kahjuks täpselt, mis selle esimeseks sütitajaks oli, võibolla kuidagi Kristi blogi otsa koperdamine mõne uudise tõttu. Siis jäi teema minust veel maha, sest parasjagu oli muudki käimas, millega pead vaevata. Nüüd seda viimast raamatut lugedes, mis on küll natukene liiga mull ja pigem inspiratsiooniraamat kui konkreetne õpik, tuli huvi juba tugevamini tagasi. Ühel õhtul võtsin Kristi blogi ette ja hakkasin esimestest postitustest pihta, googledasin juurde, jõudsin järgmiste blogideni, foorumiteni - no kohutavalt põnev! Sellel aastal tahan lugeda ja õppida investeerimise kohta. Aastal 2016 tahan teha oma esimese tehingu Eesti aktsiaturul.

Ja see itaalia keel.. Sellel aastal luban, et võtan asja niimodi ette, et õpin nii Duolingos kui ka õpikuga, mille juba jupp aega tagasi ostsin. Õpiku nimi on "Itaalia keel 3 kuuga".. Mis keeleline tase selle läbides on, ma ei oska öelda, äkki A2? Ideaalis on mul aasta lõpuks õpik läbi töötatud. Sellel teemal luban kindlasti tagasi raporteerida.

Loomulikult on mul palju selliseid plaane, mis ei hõlma endas terve aasta jooksul millegagi järjepidev olemist või mis lihtsalt ei oma suures plaanis erilist tähtsust, vaid on lihtsalt toredad ettevõtmised ja nendest teen nimekirja ning käin uuendamas-maha kriipsutamas SIIN. Üles leiab selle blogi allosas südame märgi alt. Praegu on seal veel eelmisest aastast jäänud nimekiri, kuid sellel nädalavahetusel muudan ära. Alles jäävad sealt kindlasti igal kuul uue söögikoha külastamine, Bingo Loto mängimine ja PÖFFile minek.

Mul on tunne, et minu uus aasta saab olema täis palju õppimist, mida võtan üle pika aja vastu avasüli. 16 aastat, jutti gümnaasium ja kõrgkool, olid üks suur õppimine ja tihti kahjuks vaevaline tuupimine, kuid on suur vahe, kas õppida selleks, et peab või selleks, et on huvitav ja ise saad õpitu kasulikkusest aru. Õppimine mitte paberi, vaid teadmiste pärast. Tahan rohkem õppida ettevõtlusest, investeerimisest, fotograafiast, psühholoogiast. Tahan panustada end ümbritsevate riiete ja asjade kvaliteeti veelgi enam ning vabaneda tähtsusetust. Veel on mul tunne, et sellel aastal saan julgemaks ning hakkan asjadega pihta nüüd ja siin, ootamata kõigi pusletükkide vaatevälja ilmumist ning kohe ka pildiks moodustumist, nagu mul varasemalt kombeks on olnud. Loodame, et see entusiasm ei haihtu nii pea :)
 
Lubadused uueks aastaks:
Käin 2 korda nädalas trennis
Toitun gluteenivabalt
Loen vähemalt 15 raamatut
Lahendan itaalia keele õpiku lõpuni
Sooritan oma esimese väärtpaberitehingu 

2 comments:

Sandra R said...

Ma toitusin ka vahepeal gluteenivabalt, kuna olid kõhu hädad ja arvasin, et ehk on gluteenitalumatus. Ei olnud. Aga see aeg, kui gluteeni ei tarbinud, oli mul ka kergem olla. Avastasin, et poest saab tegelikult kõike head ka gluteenivaba (sõin nt tatraleiba, gluteenivabu küpsiseid, isegi pitsapõhjad on gluteenivabad). Edu sulle endale kindlaks jäämisel ning loodetavasti viib see gluteenivaba dieet ka su akne probleemid :)

Eliise said...

Aga kas jõudsid probleemi tuumani, kas aitas miski muu gluteenivaba asemel?

Aitäh! :) Tulemust on näha ja see teeb rajal püsimise motiveeritumaks küll, kuid isud käivad ikka..