December 19, 2015

Kapselgarderoob? Püsiv stiil? Meie kliima?!

Tuleb selline mõõdukalt pseudoprobleemi postitus siit, no et mitte midagi pole selga panna. Läbi une mõtlesin eile öösel riiete peale. Aastatega on mulle enda ja riiete kohta selgeks saanud järgnevad punktid:
  • kenasti ja huvitavalt riides olles on tuju natukene parem
  • mugavad ja soojad riided teevad olemise heaks
  • 90% ajast kannan täiesti lambiseid riideid
 Lambiste riiete all mõtlen seda, et võtan kapist midagi (väljaveninud teksad ja topilise kampsuni näiteks), et saaks lihtsalt keha kaetud ja uksest välja. Tahaks mõelda, et mu praegused väljaskäimised, tavaliselt trenn ja toidupood, ongi sellised, mille jaoks pole erilist mõtet midagi pingutama hakata. Tõde on aga see, et kuna tööl meil kontoris mingisuguseid nõudmiseid riietele polnud, klientidega kohtumisi ei toimunud, siis võis sealgi kanda, mille järele süda lustis, ehk siis tavaliselt enamjaolt nende samade väljaveninud teksade ja topilise kampsuni järele (hea küll, suvel see asi nii hull ei olnud).. Arvan aga seda, et kui on midagi kapselgarderoobi ja väljakujunenud stiili sarnast, siis ei peagi pingutama ja kõik, mille järele kapist haarad, on "kenad riided".

Kenad riided on loomulikult selline ülisubjektiivne väljend, mille tähendus sõltub küll iga inimese enda maitsest. Mina pean enda puhul kenaks siiski seelikuid ja kleite, kuid seda üldiselt vaid soojemal ajal. Muul ajal kvalifitseeruvad minu garderoobis kenaks vist vaid üks paar pükse ja paar pluusi, ülejäänud on mugav-lambised variandid. Siit jõuan aga järgmise punktini, miks on minu kapis ülekaalus mugav-lambised riided.

Meie kliima ja minu külmavareselisus. Talvejope võtan üldiselt välja detsembris, vahel ka varem, samuti talvesaapad. Need on mul sellised raske parka ja roomikute laadi, mis tihti kukub välja poolkodutu stiilina. On igasuguseid ilusaid mantleid olemas ja ka minul on üks selline, mis juba aastaid mind teenib, kuid see jääb meie talvel liiga õhukeseks. Ning müts teeb minu silmis igasuguse šeffi riietuse kohe 6 punkti magedamaks. Ilma mütsita aga ma ei kujuta praegu väljas liikumist ette. Niisiis ongi, et kui suvel on ilma suurema vaevata kerge viisakas välja näha, siis talv nullib vähemalt minu jaoks kõik kavatsused juba eos. Rääkimata sellest, et mul on vaid üks talvejope, ehk siis umbes pool aastat näen ma väljas täpselt samasugune välja. :D

Mulle meeldib kapselgarderoobi mõte (aga mitte see sõna). Tegemist on lihtsalt mõistega, mis viitab sellele, et garderoobis on kord, vähe asju ning kõik nad sobivad omavahel. Ei ole pintsakut, mida kannad ainult korra aastas ja sobib vaid ühe kleidiga, ei ole naljakaid retuuse, mida loodad ühel päeval kanda, ei ole mustrite üledoosi. Märksõnad on praktiline ja kvaliteetne. Kuigi mu garderoob on küllaltki kompaktne, on mul siiski tunne, et sealsete asjade kokkusobitamine on keeruline ja nii juhtubki, et kannan enamuse ajast samu riideid. Neid teisi ei taha aga veel ära visata, sest tegelikult meeldivad mulle ja korra aastas äkki tõesti kannan. Nüüd tulebki jälle mängu meie kliima - oleks soojem, kannaks äkki mõnda asja kaks korda aastas!
 Ma enamvähem tean seda hetke, kui mu garderoob ei olnud enam nii kergesti kokku sobitatav. Kunagi umbes 8 aastat tagasi ma arvan, kandsin enamjaolt ainult musta. See hakkas aga muutuma ja nii hakkasid tulema ühed värvid ja teised värvid ja peaaegu kõik, mis näoga sobisid ja meeldisid, sest "mustaga sobib kõik, küll ma kannan". Tulemuseks oli see, et neid neutraalseid ja musta värvi riideid, millega kõik sobima pidid, eriti ei olnud enam :D Nüüd ma ei saa enam ise ka aru, mis riietusstiili ma kanda tahan või milline see kõige rohkem mind kõnetab. Ma ei suuda seda välja mõelda või otsustada, sest olenevalt tujust võin enda mugavalt tunda mustas, teisel päeval aga tundub must liiga sünge või lausa igava ja liialt turvalise variandina.

 Mulle meeldivad huvitavad mustrid, kuid selliste asjadega võib minu puhul juhtuda, et nad tulevad kapist välja väga harva. Näiteks meenutan Budapestis ühes disainipoes nähtud retuuse, olid vist banaanimustriga. Nii tuusad olid! Aga ma ei ostnud, sest tean, et oleksid neid heal juhul korra kandnud hiljem. Praegu natukene kripeldavad, sest.. oleks see alles hea kord olnud! Ja nii ongi pidevalt, et mulle meeldib mingisugune asi, mida ma ei saa ka parima tahtmise juures panna kokku sobima enda kapis leiduvaga ja arvatavasti ei leiaks ka olukorda, kus seda kanda. Õnneks ma liigšoppamise käes enam ei vaevle, niisiis jäävad need ostud tihti tegemata, aga ikkagi tõmbab nende poole ja teine kord ma tunnen, et just tahaks midagi sellist kanda.

Ma ei oska oma riietusega mitte midagi peale hakata, kuigi tahan ja ma ei salli enam seda, et pidevalt võtan sama kampsuni ja harva tunnen, et vot see on õige riietus, mis peegeldab mind ja minu tuju. Põhjusteks arusaamatud riided kodus, püsiva stiili puudumine, külm ilm ja mugavus/laiskus. Korralikku suurpuhastust kapis teen vähemalt aastas korra ja viin asju, mida ilmselgelt enam ei kanna, taaskasutusse. Peale seda on ikka tunne, et jube segadus on kapis. Mida teha?

Pikalt kirjutasin ja mul oleks seda juttu veel teemal rõivaste päritolu, miks H&Mi t-särgid juba peale esimest pesu koledad välja näevad ja kas neid on vaja üldse osta, sest odav jne. Siia panen aga praeguseks pausi. Postitust illustreerivad pildid minust oma tavapärastes riietes sellel aastal, talvel ja suvel. Kahju, et mul ei ole rohkem selliseid igapäevaseid pilte, kuid mingisuguse ülevaate peaks saama. Midagi on ka SIIN postituses.

P.S Postitusest inspireerituna panin täna punase seeliku ja musta-valge triibulise särgi selga

3 comments:

Maria said...

Tean seda tunnet! Enamasti minu puhul aitab mõne uue eseme soetamine. Ja just millegi sellise, mida saab kombineerida olemasolevate riietega ja voh! ka vanad riided tunduvad uues komplektis järsku täitsa toredad ja kantavad.

Anonymous said...

Mulle nii meeldib mõte sellisest ühtsest riietumismudelist, kus kõik asjad sobivad omavahel kokku ja ma armastan KÕIKI asju, mitte nii, et pooled asjad on okei ning pooled asjad on okei ainult nt mustade pükstega :D

Siinkohal tuleb sisse paar aga. Mina vahetan riideid iga päev ja ei kanna kaks päeva järjest samu riideid - põhjus pole mitte enese edevuses, vaid minu keha peenes füsioloogilises probleemis, mis mul üle ühe päeva samu riideid kanda ei lase, kui ma just haiseda ei taha. Sellise kapselgarderoobi puhul peseks ma oma kapslit vist iga nädal... kulutaks kiirelt kõik riided läbi ja muutuks tüütuks ka.
Pealegi pole ma kindel, kas meie kliimas üldse saab olla kapslit nende klassikaliste 37 esemega - näiteks praehune detsember: täna kannan saapaid, homme on vaja tosse, ülehomme võib-olla hoopis kummikuid. Täna mantel, homme jope, ülehomme ei piisa mantlist ja sallistki, oleks vaja igailmakindlat parkat. Nii see kapsel küll välja ei tule!

Minu hetkeline riietealane korraldus on lihtne - riideid juurde väga ei osta, kui ostangi, siis esimene pilk on kaltukatesse. Ja kui ostangi poest uutena, pean silmas siiski mingisuguseid vajadusi a'la uus pidulik kleit, mitte ei lähe kõigest kõike ostma, sest kõigest kõike pole mul lihtsalt vaja. On asju, mida ma üldse ei vaata ega osta, vahet pole kui populaarse moeröögatusega tegu on, kuna ma lihtsalt tean, et need asjad ei sobi mulle :D Jalanõudega on õnneks sama teema - ühe rohkem leian, et enamus jalanõusid on poodides mulle mittesobivad ning edaspidi kavatsen osta ainult nende paari firma tooteid, millega ma tõesti rahule olen jäänud - seegi võit, sest igasugused mõttetud "tahan seda, ja seda, ja seda ning toda ka!" ostud jäävad ära.

Muidugi ma tahaks üldse riietuda nagu daam, käia iga päev riides nagu naine 40ndatest või 60ndatest.... aga taaskord, meie kliimas jääksin ma vist põiepõletikku :D ning ega selline riietumisstiil vist palju jalgsi liikumist ka ei soodusta, seega jään oma turvalise riietumisarsenali juurde :)

Eliise said...

Aitäh kaasa mõtlemast! :) Mõtlen isegi ikka veel sellele teemale ja tunnen, et midagi peab tegema, asi ei ole veel täiesti lootusetu. Võibolla aitaks tõesti millegi sellise ostmine, mis sobiks kerge vaevata juba olemasolevaga ning keskenduda rohkem kvaliteedile ja asjadele, mida on vaja ja mis seljas/jalas hästi istuvad.