December 21, 2015

Aasta üllataja - juurseller

Nicola ostis Maximast juurselleri. Mina polnud sellisest köögiviljast suurt teadlik ja temagi ütles, et pole enne söönud aga tundub huvitav (ja odav). Mina olin, nagu ikka uute asjadega, skeptiline ja ootused olid madalad. Valmistusin selleks, et pean võibolla õhtul voodisse minema tühja kõhuga, kuid siiski võtsin söögitegemise stoilise rahuga ette - kui mulle ei meeldi, siis ei söö ja kõik. Ma kujutasin seda oma peas kaalikana ette ja see on midagi, mida ma üldse ei taha.

Leidsime mu uuest supiraamatust järjekordse püreesupi retsepti, juurselleri-kartuli püreesupp. Meile mõlemale üllatuseks tuli sellest üks väga maitsev, tervislik ja tummine supp, millele juurseller uudsust lisab. Maitselt on juurseller põhimõtteliselt sama, kui tavaline seller. Retseptis teda aga vist tekstuuri pärast asendada ei saa.

500 g kartulit
750 g juursellerit
1 l puljongit
1 porru
1 suur sibul
1 spl kuivatatud punet (oregano)
võid 
sidrunimahla
soola, pipart
soovi korral tšillihelbeid või riivitud parmesani

Koori ja tükelda kartulid ja juurseller. Et vältida juurselleri pruuniks minemist peale lõikumist, pane tükid kuni kasutamiseni külma vette, kuhu on pressitud poole sidruni mahl. See säilitab juurselleri valge värvi. Haki sibul ja juurseller peeneks. Sulata suures potis või. Hauta sibul ja porru klaasjaks. Valmista puljong. Lisa (nõrutatud) juurselleri kuubikud ja puljong, aja keema ning siis tasanda kuumust ja lase u 10 minutit podiseda. Lisa kartul ning jätka supi podisemisega. Kui juurviljad on pehmed, jahuta veidi ning blenderda supp püreeks. Maitsesta soola, pipra ja punega. Serveeri maitse järgi kas tšilli või parmesaniga.

No comments: