November 9, 2015

Siit nurgast ja sealt nurgast

  • Sügis on olnud siiani võrdlemisi tegus. Kuu aega tagasi käisime päevareisil Haapsalus. Ilmaga vedas hästi, oli hea päikseline. Ronisime vaatetorni otsa, einestasime Kärmes Küülikus, lonkisime ringi. Nicolaga käisime loomaaias ühel õhtul. Tee oli termostega kaasas ja päris mõnus oli, mitte väga palju rahvast. Laupäeval käisime Tartus, sest me kumbki polnud veel Ahhaa keskusesse jõudnud. Nüüd oleme käinud ja soovitan teistelegi.
  • Lisaks gluteenivabale olen nüüd ka külmikuvaba.. Kui gluteenivaba olen vabatahtlikult, siis külmikuvabadust ma ette ei planeerinud. Nimelt läks see meil katki ja hoiame asju praegu rõdul. Eriti mingeid külma vajavaid asju aga osta ei taha ja nii ongi see söömine meil praegu kuidagi mitte-nii-planeeritud, kui tavaliselt. Ja sellega ma harjunud ei ole. 
  • Gluteenivaba olen nüüdseks olnud tsipake üle kuu ja läheb enamvähem. Libastunud olen ühe korra, kui võtsin automaatselt Nicola klaasist lonksu ja siis sain aru, et see on ju kali. Kuigi teen seda näonaha pärast proovimiseks, siis väga suurt vahet ei ole ma veel märganud. Kaal on aga veidi langenud ja väga kerge on olla. Plaan on jätkata aga ei oska öelda veel, kas sellel lõpp ka tuleb. Jõuludel kindlasti, sest verivorst ja piparkook. Muidu isutavad saiakesed ja pirukad, isegi hotdogi tahtsin ükspäev, kuigi pole seda aastaid söönud. Pastaga on lood head, sest seda on maisijahust täitsa saadaval. Kaerahelbeid söön edasi, sest iseenesest ta gluteeni ei sisalda, vaid see on "saastunud" samas tehases käideldud gluteeni sisaldavate teraviljade poolt. Kuna ma aga ei kannata tsökliaakia all, siis otsustasin, et minu eksperimendis on kaerahelves ok.
  •  Ja kuna külmkapp läks meil katki, oli kiiresti vaja marjadega sügavkülmast midagi teha.. Nicola tassis kolm karpi marju tööle sügavkülma, osa kasutasime pudrus ja smuutides ära, osast pohladest tegin tšatnit. See tuli aga jube äädikane ja nüüd ma ei teagi, kas see süüa ka kannatab. Õnneks mitte palju, 3 315 ml purki. Lasen natukene seista ja siis otsustan, kas saab asja või ei. Raporteerin kui mitte enne, siis jõuludel.
  • Olen sellel aastal PÖFFil vabatahtlik. Graafikud on käes ja juba ootan!
  • Rahva Raamatus on praegu soodusmüük, sain endale 8.90 eest Tove Janssoni elulooraamatu. Kui see umbes aasta tagasi eesti keeles välja tuli, siis mäletan, et tahtsin väga, kuid hind oli krõbe.. (üle 20 euro). Nüüd tegime linnas raamatupoes aega parajaks ja kui seda aaret nägin, siis ei kõhelnud hetkekski.
  • Vaatasime Nicolaga Orange Is The New Black sarja (kas ainult meile tundub, või oli kolmas hooaeg tegelikult kah jube paha, võrreldes eelmistega?). Kuna see on praegu pausil, olime uue sarja otsingutel, mida koos vaadata. Mõtlesime, et viimane aeg on ette võtta legendaarne Twin Peaks. Eriti arvestades, et see nii lühike on, kõigest 30 osa kokku. Oleme esimese hooajaga hakkama saanud ja igatahes hea valik. See on küll vana sari, 90nendate algusest, ja tavaliselt ajavad mind vanad filmid ja sarjad närvi (ei oska seletada), kuid see ei aja üldse.
  • Vähem kui kolme nädala pärast on mul sünnipäev! Ja kavatsen pidada seda õigel päeval ning suuremalt kui muidu. Tavapraktika on mul selline, et võtan ühed sõbrad ja tähistan nendega, siis võtan järgmise sõpraderingkonna ja tähistame nendega. Aga mitte sellel aastal. Tänavu võtan kõik sõbrad ja pressin nad oma kahetoalisesse korterisse ja sunnin nad üksteisega suhtlema (mis lõpuks tähendab ikkagi seda, et on väikesed grupid siin ja seal aga.. mul on lahendus).
  • Et mitte sügispimedusest hulluks minna, läksin uuesti trenni. Sellest on nüüd juba umbes 1,5 aastat, kui ma kuskil rühmatrennis käisin. Ja umbes 10 aastat sellest, kui ma viimati tantsutrennis käisin, kus on kindel grupp ja kus on viisakas teada anda, kui puududa kavatsed. Kurb küll, et juba varsti pean puuduma kolm korda jutti muude kohustuste tõttu..
  • Sai jälle Võhmast küünlaid tellitud. Ma ei ole eriline kodu kaunistaja vastavalt hooajale - jõulud ja päkapikud ja lihavõtted ja jänesed, näiteks. Küll aga olen pimedal ajal suur küünlapõletaja, nii ma Võhmast alati korra aastas küünlaid tellingi. Neil on selline 6packi võimalus, kus ühe küünla hind tuleb päris soodne, aga ei tea, millised lõhnad saad. Kuna mulle meeldivad kõik, siis usaldan neid ja alati on õnneks läinud. Vahel kingin mõned ära kah, sest need põlevad ikka kaua.
  • Ja kuigi tellin/meisterdan siin küünlaid kokku, siis palun seda mitte segi ajada väga varajase jõululembusega. Jah, ikka meeldivad jõulud, kuid nendest isegi vaid rääkimine on minu jaoks enne 1. detsembrit peaaegu, et tabu. Üks asi korraga ja minu, kui novembrilõpulapse jaoks, on ajajoonel esimesena sünnipäev. Ja peale seda on juba paslik poes kinkepabereid silitada, kaarte meisterdada ja piparkooke nuusutada.
  • Mul on tegelikult veel nii palju eraldi postitustemõtteid, et oleks vist aeg nimekiri teha ja pihta hakata (näiteks: aeg, ajapuudus ja illusioon ajast, auto võimalikkus). Need on aga kõik sellised, mis nõuavad minult natukene mõtlemist, nende mõtete koondamist, uurimist, paari raamatu meeldetuletamist ja ühe postituse jaoks tahaksin lausa kaks filmi enne ära vaadata. Kes ei planeeri, see ei tee! Mul on juba lausa 2016. aasta märkmikkalender ostetud :)

5 comments:

Lotta said...

Pean ka kohe sammud raamatupoe poole seadma, sest see Tove Janssoni raamat on mul juba ammu hinge kriipinud. Oled juba lugeda ka jõudnud? :)

Anonymous said...

Tõesti? Ma pean ka RR minema - ma sirvisin seda Janssoni elulugu mingi aeg tagasi, aga üks asi oli hind, teine oli see, et ma naaatukene kahtlesin, kas ma hiljem ka seda raamatut loen - ehk päris raamaturiiulisse seisma ma seda raamatut ei tahaks (aga see-eest olid pildid niiiii ilusad....). On see hea raamat?

Mina vaatan hetkel sellist "vana" (sest vanust tal umbes 16 ja vähem aastat) sarja nagu "The West Wing" - poliitiline ja mulle väga istub, täitsa minu teetass :)

Maria said...

Väga äge sünnipäeva mõte!

Kus sa trennis käima hakkasid?

Eliise said...

Olen algust teinud ja esmane mulje on natukene konarlik kuidagi, pole kõige sujuvam lugemismaterjal. Samas kuna ma olen jällegi selline, et võin raamatu osta ka siis, kui tean, et seda otsast-lõpuni läbi ei loe, siis allahinnatuna on see huvitava isikuloo ja piltide tõttu ikkagi minu silmis omamist väärt. Nii et kui Tove Jansson ja temaga seostuv pinget pakub, siis on ikka hea!

Läksin Tantsugeeni Club Freestyle'i. :)

punapea said...

ylivahva kuulda, et pöffil vabatahtlik oled :)

kui sul festivalimelust aega jääb, jaga muljeid - tahaks tallinna-huntide perspektiivi ka kuulda, pluss kui mõnda eriti head filmi satud vaatama, siis loodan sellest ka lugeda :)