November 4, 2015

Maguskartuli-pohlabrownie

Ha, mis huvitav kooslus! Pühapäeval, kui mina pakkusin sõpradele kõrvitsasuppi, tõid nemad kaasa maguskartulibrownie, mille inspiratsioon tuli SIIT. Mulle maitses see igatahes väga ja kujutasin ette, et kirsikompott sobiks sinna hästi. Mõeldud, tehtud - ostsin poest asjad valmis ja siis läks meil külmkapp katki. Mida teha kõigi marjadega sügavkülmas? Loomulikult ära kasutada! Ja nii said kirssidest pohlad.

600 g maguskartulit ehk bataati
100 g jahu (kui tahta gluteenivaba, siis riisijahu)
100 g datleid
100 g pohli
50-100 g tumedat šokolaadi
50 g kreeka pähkleid
3 spl vedelat mett
3 spl kakaod
veidi soola
õli-kookosrasva vms vormi määrimiseks 
soovi korral kookoshelbeid

Hauta kuubikuteks lõigatud maguskartul pehmeks. Samal ajal sulata vesivannil šokolaad, haki datlid ja pähklid peeneks. Sega eraldi kausis jahu, kakao ja sool. Tee maguskartul mee ja sulatatud šokolaadiga sodiks, lisa datlid, pähklid ja jahusegu. Viimasena lisa pohlad. Vala segu õlitatud ahjuvormi, soovi korral lisa kookoshelbeid. Küpseta 180 kraadi juures 25 minutit. Lase koogil enne söömist jahtuda.

Kook vajab natukene rohkem mässamist, kui mu tavalised üllitised - maguskartuli koorimine ja kuubikuteks lõikamine, šokolaadi vesivannil sulatamine, datlite ja pähklite hakkimine.. Aga! Tulemus on seda väga väärt. Gluteeni ja kõige muu vaba, samas maitse ei kannata kohe üldse mitte.

4 comments:

Lotta said...

Nii huvitav retsept. Tahan juba seda katsetada! :)

Maris said...

Ma poleks pidanud seda postitust avama... kell 23.57... :)

Suu hakkas vett jooksma ja peagi tahan kindlasti selle retsepti järele proovida - minu lahkumispeolegi tõi sõbranna mulle oma imelist peedibrownie't, sellest ajast peale on mulle kõikvõimalikud brownie-alternatiivid väga huvi pakkunud.

Eliise said...

Kindlasti katsetage, sest siin on ju tegemist tunduvalt tervislikuma maiusega, kui muidu! :)

Eneli Rahula said...

Appi kui huvitav ja hea see välja näeb! :)

www.dodolce.com