May 13, 2015

Kumb tuli enne - elu või nutitelefon?

Suvel soetasin endale elu esimese nutitelefoni. Olin seda edasi lükanud mitmetel põhjustel, põhilised nendest "sest vana mobiil ju töötab" ja "mul ei ole kõiki neid funktsioone tarvis". Aga näed, värvilised pildid ja kaamera ja internet tõmbasid mind siiski sinna auku. Kaamerat ja interneti ma kasutan siiski vähe niisiis on kõik nagu vanaviisi, lihtsalt võimalusi on vajadusel rohkem.

Minu nõudmised mobiilile: helistamine, kalender, kalkulaator, äratuskell. Värvilised pildid ja kaamera ja internet on boonus. Probleem tuleb aga siis, kui boonusfunktsioonid töötavad paremini, kui need kõige elementaarsemad.. Kuskil paar nädalat tagasi imestasin, et äratuskell heliseb 5 minutit hiljem?! Äratus on pandud õigeks ajaks, pole mingit edasilükkamist vajutatud, lihtsalt heliseb hiljem. Ja polnud ühekordne juhus, helises kord ka 15 minutit hiljem, 10 minutit hiljem.. Täiesti ära pole veel jäänud, kuid ilmselgelt ei suuda ma sellist süsteemi enam usaldada.

Üks hommik olin jube kaval, panin äratuse 6:00 ja 6:15. Et mis nüüd siis juhtub. Juhtus see, et 6:00 helises õigel ajal ja õigel ajal helises ka 6:15, kuid seda viimast oli võimatu kinni lülitada, heli tuli ikka edasi. Mitme hommiku jagu ette.. Lisaks sellele lööb päris tihti errorit ekraanile - Rakendus "kontaktid" on sulgunud. Mis tähendab seda, et helistada ei saa siin ja kohe ja nüüd, lihtsalt ei ava kontaktide loetelut. Aga just nimelt helistamiseks mul ju mobiil ongi?!?

Lugu lihtne - nüüd kasutan äratuseks vana mobiili. See on mul praegu kasutusel niikuinii, töö telefoninumbri jaoks. Võib juhtuda, et varsti peab seda ka helistamiseks kasutama. Edasine otsus sama lihtne - kui kord see nutitelefon enda elu ära elab, siis uut asemele ei tule. Samm tagasi lihtsuse poole. Võiks ju mõelda, et see on taandareng, kuid mina ei näe seda üldse nii. See on hoopis teadlikkuse areng, ei pea sättima oma tegemisi tehnikaseadmete järgi, ikka vastupidi, ja ei pea kõiki uuendusi alati vastu võtma. Kui miski teenib sind hästi, siis las ta ollagi nii :)

2 comments:

laura said...

Ma olen nii tihti tabanud end samalt mõttelt, aga sinna see on jäänudki. Arvutit ma üldiselt päeva ajal väga lahti ei saa, aga mõnele kirjale vms tahaks reageerida näiteks lõuna ajal küll - sellisel juhul tulevad need lisafunktsioonid ikka kasuks.
Ja muide, äratuskell ei tööta mul siis üldse, kui telefon laeb.
Aga vaatame helget poolt - kui "kontaktid" kokku jooksevad, siis aitab see parendada jällegi mälu. Vähemalt mina olen olnud küll sunnitud taas mõned numbrid jälle pähe õppima ning need manuaalselt valima :)

Eliise said...

Olen läinud lihtsama vastupanu teed ja olulised numbrid märkmikusse üles kirjutanud, kuid ema ja vanaema numbrid on tõesti peas :)