April 13, 2015

Ühepotipasta

 Üldiselt kui ma retsepte otsin, siis ikka eestikeelseid, sest siis 1) ei pea pead murdma kas on mõeldud kohvikoort või vahukoort või hapukoort või midagi hoopis muud 2) ei pea pead murdma kui palju on 1 klaas või 1 oz või mõni muu võõras mõõtühik. Lisaks on tihti välismaistes retseptides kasutusel koostisosi, mida meil nii lihtsalt saada pole või kui on, siis on hind röögatu ja tegemist millegagi, mida kasutakski vaid ühel korral seda sama retsepti proovides.

Juhtus aga nii, et eelmisel nädalal ühes blogis, mida ma aegajalt jälgin, oli retsept, mis tundus nii lihtne ja geniaalne ja isuäratav, et lihtsalt pidi järgi proovima. Lisaks googeldas Nicola kõik kogused mulle arusaadavaks (ja mõõtis välja ja valmistas ette..). Mina vaid segasin värgi kokku :) Sellest kogusest tuleb umbes 3 portsu ja läheb mul kindlasti kordamisele.

260 g meelepärast pastat
3 küüslaugu küünt, purustatud
1 hea jupp võid
1 hea sorts oliiviõli
500 ml puljongit (laisk versioon: vesi + puljongikuubik)
300 ml piima
50 g riivitud parmesani
100 g õisikuteks hakitud brokkolit
soola ja pipart 

Kuumuta potis madalal kuumusel või, õli ja küüslauk. Lisa puljong, piim, pasta ja brokkoli, maitsesta soola ja pipraga (meie selle sammu unustasime, aga polnud ka nii hullu, sest puljong ja juust on soolased). Aja korraks keema ning lase siis madalamal tulel kaane all podiseda. Seejärel eemalda kaas ja kui enamik vedelikku on aurustunud, lisa parmesan. Vajadusel lisa veel piima, kui tundub, et roog läheb liiga kuivaks. Kindlasti tuleks pidevalt jälgida, et kuumus liiga kõrge ei oleks, nii võib pasta põhja kõrvetada.

No comments: