January 5, 2015

Minu esimene piparkoogitegu

Ma ei mäleta, et oleks kunagi ise täiesti nullist piparkooke teinud. Arvatavasti ei oleks ka seekord mässama hakanud, kuid nägin SEDA postitust piisavalt detailse õpetuse ja imeilusate piltidega ning lisatõuke andis Bolognasse minek. Nicolaga on alati tore mingi nikerdamine koos ette võtta ning piparkookide vastu tundis ta huvi. Talle need maitsevad, kuid kogemused piirduvad siiani vaid Ikea ja Kalevi piparkookidega.
Meie piparkoogitegu algas nelgi purustamisega uhmris, samal ajal mõõtsin mina muud vürtsid valmis. Suhkrusiirup pärines mingisugusest hiina poekesest, ei oska öelda, kas tal on mingisugune maitseerinevus tavalise suhkrusiirupiga võrreldes. Või kas ta konsistents peabki nii paks ja veniv olema, seda ma ka ei tea, igatahes meil oli (paks ja veniv ja lõbus).
Ööks jätsime taigna toidukilesse mässituna külma, järgmisel päeval rullisime lahti. Mingeid väga ägedaid vorme meil ei olnud, kuid käisid need kah. Kokku tuli 3-4 plaaditäit piparkooke, kuid tegelikult peaks vist rohkem tulema, me ei teinud väga õhukesi.
Kaunistamine. Glasuuri tegemine oli üllatavalt lihtne, pidasin seda varem mingil põhjusel kuidagi ekstreemseks ettevõtmiseks, mis ei pruugi alati välja tulla. Asjatu põdemine, teha oli kerge ja maitses hästi. Kui mina panin rõhku mummukestele, südametele ja niisama ilusatele kujunditele, siis Nicola glasuurituubist väljusid pealuud, ämblikud ja muud enamvähem mehelikud motiivid.
Tulemusega võis rahule jääda ja hea uhke tunne loomulikult kah! :)

4 comments:

R o r a said...

They look really good! :)
Homemade is always more delicious than ready-made<3

Kriss said...

Oi, kas tõesti esimene piparkoogitegu? Täitsa ilusad tulid välja! :)

Maarja said...

Noo, teie puhul on ilmselgelt tegemist tõeliste piparkoogi-talentidega! Esimesel katsetusel nii ilus tulemus! :D

Eliise said...

Aitäh! :) Esimene jah, muidu olen ostnud valmis taigna ja sellega hoopis täidetud piparkooke teinud.