November 13, 2014

Clouds of Sils Maria (2014)

Maria Enders on rahvusvaheliselt tunnustatud näitleja, kes on jõudnud oma karjääri tippu. Talle pakutakse rolli näidendis, mis talle nooruspõlves edu tõi. Erinevus oleks vaid selles, et nüüd mängiks ta keskealist ülemust Helenat, mitte noort assistenti Sigridit, kes naise võrgutab ning enesetapuni viib. Uue rolliga kohanemine on oodatust raskem - Maria tunneb endiselt, et ta sobiks rohkem Sigridi rolli ning paratamatult tekib kadedus uue noore näitleja vastu.

Kõlab huvitavalt? Kõlab tõesti, ka mulle jäi trailerist selline arusaam. Veel jäi mulje, nagu hakkaks näidend sekkuma päriseluga: Marias tekivad tunded ning sõltuvus oma isikliku assistendi vastu, nii nagu näidendis juhtus Helenaga. AGA, ei ole nii. Või isegi kui on, siis mitte nii otseselt kui trailer sellest aimu annab. Tegelikult tundus olevat põhiline probleem Marial vananemisega ning tundega, nagu ta ei oleks enam nii ihaldatud kui varem ning Helena roll vaid kinnitab seda, et teda ei nähta enam kui kõige atraktiivsemat naist, vaid pigem kedagi klassikalist ja justkui turvalist. Samuti on ta kinni minevikus ning peab enda Sigridi esitust palju paremaks kui seda on uue näitleja oma, kelle fenomeni Maria ei taha taibata (kadedus ja üleolek, ma ütlen).

Mulle ei meeldinud vist mitte midagi.. Kui, siis äkki täitsa lõpp, see tuli õige koha peal. Lool oli nii palju potensiaali ja ma koguaeg ootasin, et no nüüd läheb põnevaks, nüüd tuleb hea koht, aga ei tulnud ühtegi. Oli lausa igav. Nädala pärast enam ei mäleta. Ja ma ei salli eriti seda ilma-muusikata-teeme-nii-nagu-oleks-päriselt stseene. Kristen Stewart näeb näideldes endiselt enamuse ajast välja nagu tal kuskilt valutaks või on üldiselt lihtsalt väga segaduses. Ja Juliette Binoche'i tegelaskuju oli mulle ebameeldiv, ei pannud talle kuidagi kaasa elama. Vahepeal mõtlesin Black Swan'i peale, kuidas roll mõjutab näitlejat (meeldis väga!), lootsin siin midagi samaväärset näha. Ei oskagi öelda milles asi, lihtsalt polnud minu film.

1 comment:

Sandra R said...

Ütlesid Kristin Stewarti kohta nii hästi :D