November 6, 2014

A house is made of brick and stone, a home is made of love alone

Olen viimasel ajal kuidagi eriti palju mõelnud sellele, milline mu oma kodu ühel hetkel olema peaks. Eks Tallinna kodu ongi suures jaos selline, nagu ma enda kodu tahaks, kuid ka seal on üht-teist, mis on rohkem mu ema maitse või harjumuste tulemus. Ja siin Helsingis ei ole ammugi midagi minu äranägemise järgi, rohkem enda kohandamine selle korteri ja teiste inimestega. Võibolla just sellepärast mõtlengi praegu tihti sellele, kuidas ma kord hakkan midagi nii või naa sättima või tegema, sest praegu ju ei saa peaaegu üldse. Väga suure tõenäosusega saab mu esimeseks koduks olema üürikorter, kus samuti ei pruugi kõike saada just nii, nagu tahad, aga midagi siiski. Ja kui väga olen ma hakanud hindama Tallinna kodu, kui ma seal koguaeg olla ei saa.. Seda tundsin juba Erasmuse ja praktika ajal, et oma kodu on ikka üle kõige. Seetõttu arvan ka, et oma kodu ja selle hubaseks muutmine on miski, mida pean tulevikus prioriteediks.
1) Mulle meeldiks, kui kodus oleksid vaid sellised asjad, mis on vajalikud. Ning ka need vajalikud asjad võiksid olla kuskil peidus. Loomulikult tekib mingit tavaari ajaga juurde, seda ei saa täiesti vältida. Ideaalis oleks nii kasulikel kui vähemkasulikel asjadel oma koht kas kuskil väikeses panipaigas või suures liugustega kapis, nagu meil Tallinnas on. Elutoas on terve üks sein peegel, mille taga varjavad end talveriided, tolmuimeja, magamiskotid, kohvrid ja spordikotid, jõuluehted, käterätid ja saunalinad, kast suveniiridega, lademetes vanu raamatuid.. Eesmärgiks oleks igatahes võimalikult vähe asju ning need asjad, millest vabanemist vältida ei saa, peaksid olema süsteemselt oma kohtadel kuskil ära.

2) Põrandatel võiks olla näiteks helehall parkett, või midagi muud huvitavat. Seinad valged, esikus või mujal mitte-nii-hängitavas kohas võiks olla huvitav tapeedisein, kui peaks midagi silma hakkama.

3) Sisustuselementide jms seas võiks olla esindatud Eesti disain, ka Põhjanaabrite oma. Pigem minimalistlik joon, kindlasti eranditega (iittala Taika ja Korento kollektsioonid ei ole just tagasihoidlikemate seast, kuid mu suured lemmikud ja tulevases kodus kindlasti olemas).
 Valged seinad - sest siis on soovi korral kerge näiteks selliseid projektikesi ellu viia

 4) Köögis võiks alati olemas olla varu peatoiduained, no need, mis ei lähe halvaks veel nii pea. Nii ei saaks tekkida olukorda, kus õhtusöök oleneks sellest, kas oli peale tööd aega toidupoodi minna või mitte - kodus juba olevaga saaks hakkama. Riis, pasta, jahu, tatar, kuskuss, oad, kikerherned, tomatipasta jne jne.. Kui teha selliste asjade poodlemine näiteks iga 2 nädala tagant (äkki saaks hakkama ka korra kuus? ei oska öelda, kuna pole proovinud), jääks igapäevaseks poeskäimiseks vaid puu-juurviljad, liha- ja piimetooted. Samuti olen siin omal nahal hästi kogenud, et nädalamenüü ettevalmistamie pühapäeval säästab aega ja närve ja arvatavasti ka rahakotti.

5) Maitseained! Tahaksin ühel päeval omada suuremat maitseainekogu, kui sool, pipar ja kartulimaitseaine.. Suurem probleem siin on tegelikult teadmiste vähesus - tahaksin teada kus millist maitseainet kasutada, rohkem eksperimenteerida. Kuna praegu neid teadmisi pole ja olen üldse olnud laisk eksperimenteerija, siis ei ole ka endale kuhilaid kokku ostnud. Mu kaks viimast lisandust teadmistepagasisse ja maitseainekogusse on olnud loorberileht ühe supi jaoks ja ema Prantsusmaa reisilt kaasa toodud Provance'i ürtide segu, mida olen julgelt lisanud pea igale poole.
6) Ideaalses köögis on gaasipliit ja elektriahi. Punkt. Kõik muu on läbirääkimise küsimus, kuid mitte see. Kolm korda võite arvata, miks ma praegu suur köögis eksperimenteerija ei ole - siin on elektripliit ja ma lihtsalt ei oska.. Toidul on kohe teine maitse.  

7) Ma ei ole kindel, kas telekas oleks midagi, milleta üldse ei saaks.. Pigem olen sellisel seisukohal, et kui ta on, siis tore, teinekord kulub ju ära. Eriti kui sinna saab läpaka taha ühendada - hea reisipilte vaadata, filme, kasvõi sarju. No ja kui haige olla, siis see on ju klassika, et diivanil pleedi all telekat klõpsida, sest lugemiseks oled liiga nõrk, netis olla ei taha, filmi ei jaksa süveneda - siis hea kukesuppi luristada ja näiteks 7th Heavenit vaadata :)

8) Vannituba. Nagu sõnagi ütleb - seal peab olema vann! Veel meeldib mulle, kui vannituba ja WC on koos, pesumasina koht samuti seal, mitte köögis. Ja midagi, mida mul pole kunagi olnud, aga tundub praktiline ja hea - kapp vannitoas, kus on kõik vetsupaberid, pesuvahendid jms vajalik just vannitoas kasutamiseks.

Vot sellised kodumõtted tulid esimese hooga pähe. Kõik pildid on tumblrist ja kellel huvi mu sisekujunduseelistustele silm peale heita, siis olen eraldi kohakese selleks teinud SIIN, mida vahel ikka täiendan.

No comments: