March 30, 2014

Teele, teele, kurekesed

Olen Frankfurdi lennujaamas ja ootan lendu koju. Olen viimased korrad koduteel peale viimaste pisarate pühkimist kogenud mingisugust uut selgust ja motivatsiooni, mille püsimine kauemaks kui järgmine päev on juba teine teema, kuid siiski. Seekord tabas mind eriline kihk keelte osas. Nimelt sain eile ühe soomekeelse kirja, millele paar rida vastuseks kirjutasin. Ja kui vaevaliselt see soome keel tuli.. Lausa uskumatu, kui kiiresti võib midagi unustada, kui seda pidevalt ei harjuta. Peale Vaasa keelekursust, vahetussemestrit Soomes ja veel 4 kuud praktikat ettevõttes, kus suhtluskeeleks oli soome keel, tundsin end mitte just 100% kindlalt kuid siiski piisavalt, et suhelda. See oli aasta tagasi. Ja nüüd - paari lause juures juba kahtlesin, et kas nii on ikka kõige õigem. Hirm mõeldagi, mis mu saksa ja rääkimata vene keelest alles on, gümnaasiumi lõpust on möödas 4 aastat.. Niisiis mõtlesin, et peaks end kuidagi kätte võtma ja meelde tuletama mõningad asjad, võibolla lugema natukene, meenutama grammatikat, leidma kirjasõbra? Tean, et saksa keele õpikud on mul alles, vene keele omad pidime vist kõik koolis tagasi andma. Ka soome keele õpik Vaasast on mul alles, see oli väga hästi tehtud. Nüüd olen ju veel itaalia keelega ka alustanud, ei saa sedagi unarusse jätte.

Itaalia keel, muide. Olen mingisuguse algtaseme ja arusaama omandanud, mida ma ka julgelt või vähem julgelt praktikseerida üritan. Eelmine kord Itaalias, jaanuaris, olime teel Milanosse. Rongis oli tualeti lukk katki ning kui ma seal siis püüdlikult ust käega kinni hoidsin, üritas keegi siseneda. Mõtlesin, et peaksin nüüd väljudes teada andma, et lukk ei tööta. Seda, kuidas lukk öelda, ma ei teadnud, kuid tegusõna "töötama" tean väga hästi. Niisiis teatasin ma väljudes ukse taga ootavale tädile "non lavora", ei tööta, osutades samal ajal lukule. Tädi oli kergelt segaduses, kuid naeratas siiski viisakalt. Kui ma siis Nicolale oma saavutustest rääkisin, naeris ta ja ütles, et see sõna sobib vaid inimeste töötamise kohta. Tulevikuks: õige on "non funziona".

Ja tervitused mu uutele lugejatele! Vaatasin, et teid on natukene juurde kogunenud, hoolimata minu mitte kõige tihedamast postitamisest. Julgen öelda, et lähiajal on natukene uusi pilte tulemas, vaid veidi kannatust on vaja :)

No comments: