February 28, 2014

Stoker (2013)

India on kohe 18-aastaseks saav kummaline ja võrdlemisi üksik neiu, kelle isa ootamatult sureb, väidetavalt autoõnnetuses. Tema ja ta ebastabiilse ema järele tuleb hoolt kandma isa vend, Charlie, kelle olemasolust India üldse ei teadnud ning emagi teadis vaid nii palju, et mees reisib palju Euroopas. Ema ja onu Charlie vahel paistavad tunded tekkivat, kuid tüdruk ei ole sellest just eriti vaimustuses. India oli oma isaga väga lähedane ning kodune õhkkond ei tundu austavat isa mälestust. Üsna pea selgub aga, et Charlie ja India on paljuski väga sarnased ning loomulikult hakkavad saladused vaikselt lagedale tulema.
Esmalt ütlen ma: palun ärge vaadake selle filmi trailerit, seal on põhimõtteliselt kõik ära jutustatud, peaaegu. Mina sattusin seda vaatama soovituse pärast, kuid pikalt ma ei süvenenud enne filmi ning teemaga kurssi ei viinud, teadsin vaid, et väidetavalt see võiks mulle meeldida. Pärast vaatasin trailerit ja olin õnnelik, et ma seda enne ei teinud. Igatahes: soovitajal oli väga õigus, mulle meeldis ja väga. Ning kindlasti meeldis veel seda enam, et ma ei osanud üldse oodata, mis toimuma hakkab.

Sisu oli põnev, ei osanud otseselt midagi enne lõppu arvata, kõik tundus võimalik ja oli tunne, et eks mingisugune ootamatu paljastus sealt varem või hiljem tuleb. Kuid kõige kõige suuremaks võidumeheks selle filmi puhul oli teostus, pidev pinge laes hoidmine ja ülihoolikalt läbimõeldud stseenid. Detailid olid viimseni paigas ja filmi kulgemist oli äärmiselt nauditav vaadata. Niisiis soovitan seda filmi eelkõige just visuaalse poole pärast, kuid kellele meeldivad sellised natukene hirmsad psühholoogilised põnevikud, siis on juba igal juhul tegemist millegagi, mida vaadata. Tean, et mina kavatsen seda igal juhul korra veel vaadata.

2 comments:

Liisi said...

Suur tänu soovituse eest, ma just lõpetasin selle filmi vaatamise ja mulle väga meeldis. Kings of Summer on mu juba mõnda aega watchlistis, ma kavatsen nüüd sellegi lähiajal ära vaadata. Aga lugedes su kommentaari selle filmi kohta, tekkis mul mõte, et kas sa sellist filmi nagu Animals ( http://www.imdb.com/title/tt1298530/?ref_=fn_al_tt_1 ) oled näinud? Läheb ka nagu natuke samasse stiili või auku.

Eliise said...

Ei ole näinud aga jätan meelde!