January 4, 2014

Kana-köögiviljakarri kookoskastmes

Kui ma tavaliselt süüa teen või midagi uut proovida tahan, siis otsin kindla asja retsepti internetist või mõnest kokaraamatust. Peaaegu mitte kunagi ei katseta ma retsepte, mis jäävad kuskil lihtsalt silma - enne tekib isu ja mõte ning siis otsin retsepti. Kuid mitte täna. Nimelt on jaanuarikuu Eesti Naises üks köögiviljasöögi retsept. Mind lähemalt teadev inimene teab arvatavasti ka seda, et mina ja köögiviljad.. ei ole just kõige taevalikum kooslus. Vaikselt olen hakanud üritama seda muuta. Niisiis võtsingi ette ühe söögiteo, mille tegemist veel aasta tagasi ei oleks ma kohe kindlasti kaalunud. Pilti mul kahjuks näidata pole, kuid vihjeks võin õelda, et see erineb Eesti Naises ilmunud pildist ikka kõvasti. Tahan aga seda retsepti teiega kindlasti jagada, sest tulemus on maitsev ning valmistamine võrdlemisi kerge ka algajate jaoks. Kohandasin koguse kahele inimesele vastavaks ning lisasin kanafilee.

1 küüslauguküüs
hea jupp porrut
20 g värsket ingverit
100 g porgandit
125 g lillkapsast
võid
0,75 spl karrit
200 g kikerherneid
200 ml kookospiima
1 dl puljongit (võtsin 1 dl vett ning lahustasin selles ühe puljongikuubiku..)
1 kanafilee
soola ja pipart

Haki küüslauk, ingver ja porru. Koori porgandid ja lõika seibideks. Jaga lillkapsas õisikuteks. Sulata poti põhjas või, sega karriga. Lisa ingver, küüslauk ja porru, sega. Lisa porgand, kurnatud ja külma veega loputatud kikerherned ja lillkapsas, kuumuta kõik koos korra läbi. Lisa kookospiim ja puljong, kuumuta keemiseni. Keeda pooliku kaane all kuni kaste on piisavalt paks ja veendu, et juurviljad on pehmed. Minul läks selleks umbes 20 minutit. Lisa vajadusel soola ja pipart. Prae pannil kanafilee kuubikud ning lisa ülejäänule siis, kui kõik tundub valmis olevat.

Mina serveerisin tatraga, kuid riisiga on see arvatati kõige traditsioonilisem kooslus. Õiges retseptis lisatakse lillkapsas teistest asjadest hiljem, arvatavasti selleks, et vältida selle pudruks keemist. Mina kogemata panin ta koos teiste asjadega koos ja puruks ta loomulikult keeski, kuid mind see isiklikult ei häiri.

No comments: