November 22, 2013

May you wake up without anger or doubt

Mõned nopped siit-sealt sügisest. Sattusin hiljuti Apollo raamatupoodi suure allahindluse ajal, mis tähendas, et sain endale kaks väärt fotoraamatut, mõlema hinnaks 3 eurot. Ma päris tõsiselt ei suutnud uskuda, et kuidas neid siis niimodi poolmuidu ära antakse..? Krooni ajal (jah, olid kord sellised ajad..) mäletan, et selliste suurte fotoraamatute hinnad olid ikka u 200-300 kanti. Minu võit, mis muud. Petrone raamatut olen mõelnud juba tükk aega lugeda, kuid raamatukogus on alati järjekord olnud niisiis mõtlesin selle hoopis endale koju osta. Hea teistelegi lugeda anda.

Talveks olen valmistunud mõnusate kampsunitega. Ülemine on pärit juba eelmisest sügisest, alumine on kudumkleit meie uuesti ja heast H&M'ist. Kuidagi palju kära on olnud selle poe avamise ümber, kuid ma olen sellest kõigest kuidagi kõrvale jäänud ja pole nii palju ärevust tekitanud, kui võiks arvata arvestades, et mu lemmikriided on just sealt pärit.

Siin tassike millegagi, mille sisu isuäratatavuses võiks kahelda, kuid millega mina nüüd iga enda päeva alustan ja täitsa rõõmsa meelega tegelikult. Nimelt on minu hommikusöök juba mõnda aega olnud puuviljasmuuti. Ja seda kõige otsesemas mõttes: ilma jäätise, jogurti, müsli vms lisandita. Puuviljad ja vedeldamiseks kas törts vett või porgandimahla või muud taolist ilma suhrkulisandita mahla. Nimelt peale käiku nahaarsti juurde soovitati mul heaga unustada põhimõtteliselt kõige söömine, mis mulle meeldib (ehk siis näiteks kohukesed ja pasta). Eks olen tema nõuandeid järginud, kuid mitte täies mahus, sest ideepoolest peaksin toidulaualt kaotama kõik, mis sisaldab jahu, lisatud suhkrut ja piimatooteid. Alles nagu ei jäägi midagi.. See ei ole veel lõplik otsus ning vaja läheb veel paari visiiti, et õigete põhjusteni jõuda, kuid ega tervislik toitumine siis vaid nahale head tee. Nii olengi üritanud kas täielikult loobuda antud asjadest või tunduvalt kogust vähendada ja lubada "patutoite" endale harva. Mis puudutab neid smuutisid, siis sisse lendavad näiteks: banaan, õun, kiivi, hurmaa, greip, mango (nii värske kui külmutatud), külmutatud jõhvikad. Tavaliselt 3-4 nendest + spirulina pulber, mis annabki selle kaheldava värvitooni - olenevalt teistest koostisosadest varieerub see pruuni, rohelise ja halli vahel.

Lõppu üks sügiselugu teile, olge tublid :)

10 comments:

Una Park said...

Väga põnev postitus!

Ma räägin koguaeg kõigile, et piimatooteid ei tohi tarbida aga keegi ei usu mind, sest "piimatooted on ju nii kasulikud, seal on kaltsiumit". Isegi terviseministeerium ju soovitab piima juua. Ega ma ise ka päris patust puhas pole - vahel söön jäätist ja juustu. Aga pärast kindlasti kahetsen, sest ma olen ju laktoositalumatu.

Miks sa seda sprirulina pulbrit sööd? Milleks see hea on? Ma kunagi mõtlesin ka seda osta, sest olen kuulnud, et seal on vitamiin B12 sees aga siis hoopis lugesin, et see on mingi teistsugune B12 ja inimese keha seda ei omastagi.

Kas oled märganud oma tervises juba muutusi?

Justin'i raamat on väga hea. Kui me boyfriendiga Eestisse kolisime, siis tal oli hästi palju sarnaseid kogemusi. Noh toiduga ja inimestega (sült- what the f*** is this?)

PS! Mulle meeldib see, et sa kirjutasid "kaheldav värv" :) Ajas muigama.

Eliise said...

See, et terviseministeerium soovitab piima juua oli ühes dokumentaalfilmis võetud vaatluse alla. Ehk on tegemist hoopis ühe suure promoüritusega, kus on tootjate kasud mängus, mitte meie tervis? Kas piim nüüd on siis kasulik või ei, sellele ma kahjuks vastata ei oska.

Spirulinat soovitas mulle kursavend, seal on sees A, B1, B2, B3, B6, B12, E vitamiinid, omega-6 ja -3 rasvhapped, beetakaroteen, klorofüll, magneesium, naatrium, kaltsium, tsink, kaalium, fosfor, mangaan ja raud. Tundub, et oleks justkui kõigele hea..? Kuna sellel on liialdamata täiesti ilge maitse, siis võtan seda pool teelusikatäit päevas soovitatava 2 supilusikatäie asemel. Võibolla seetõttu ei ole erilisi erinevusi täheldanud. Lisaks söön iga päev peotäie goji marju ja 1 teelusikatäie chia seemneid sokutan ka smuuti sisse. Võibolla see on erinevus, et ma ei ole see sügis veel kordagi end tõbisena tundnud ning sügismasendus on samuti leebem, kuid see võib ka kokkusattumus olla.

Una Park said...

Ma nägin tervisepoes spirulinat tablettide kujul. Äkki nii läheks kergemini alla?

Ma tahaks nüüd huvi pärast seda maitsta... kas on vetikamaitse või laibamaitsega? :D

Eliise said...

Seda on tablettidena ka jah, kuid kursavend ütles mulle, et päevane kogus on ikka väga suur ning kuna ma eriline tabletineelaja ei ole, tundus pulber parema variandina. Kuigi ka müüja poes hoiatas, et tegemist on "ebaharliku maitsega", mõtlesin mina naiivselt, et no kui hull see nüüd siis ikka olla saab. Läksin entusiastlikult koju, võtsin klaasitäie vett ning segasin supilusikatäie pulbrit sisse. Värv värviks (läbipaistmatu tumeroheline), aga vot see maitse.. Vihjeks nii palju, et peale esimest lonksu tabas mind okserefleks ning jook rändas kraanikausist alla. Smuuti sees kui on pool teelusikatäit, siis banaani intensiivne maitse matab selle ära ning kannatab võtta küll. Leiaks veel viise kuidas seda maitset maskeerida, siis võiks ju kogust suurendada :D

Kriss said...

Oh, kogu see toitumise teema on üldiselt nii keeruline - see, mis ühele sobib, ei pruugi teisele absoluutselt sobida jne, ehk siis lihtsat vastust a la "seda ei tohi tarbia" pole olemas :) Kui piimatooted maitsevad ja mingeid probleeme nende tarbimise tagajärjena ei esine, siis miks mitte süüa? Ma absoluutselt jumaldan piimatooteid, paraku Hiinas on korralike piimaproduktide leidmine raskendatud (ma ei saa ikka aru, miks nad "maitsestamata" jogurt peab alati suhkrulisandiga olema? Ja suhkruta jogurt on veel ägedam, see on kunstliku magustajaga!). Erilist vahet ei ole märganud, kui nüüd vähem tarbin. Küll aga väldin teraviljatooteid ning tõesti tunnen, et kõhus on kergem tunne :)
Nahaprobleemidest niipalju, et sõbrannal tekkis Shanghaisse saabudes ränk akne (mida tal KUNAGI ei olnud, nii et see oli parajalt šokeeriv). Nüüd, kus ta on 5 nädalat väga rangelt oma toidulauda jälginud (suhkur on absoluutselt välistatud, alkoholi ei tarbinud ning puuvilju üritas ka vähem tarbida, kuigi isiklikult arvan, et puuvilja suhkur on jumala okei + kõik need vitamiinid!) ning kasutab mingeid kangeid arsti poolt välja kirjutatud antibiootikume... Nahaolukord on vaikseltvaikselt paranemas. See on aeglane protsess, kuid täielikult seda väärt!
Haha, ja eks selline olukord muudab toiduga loominguliseks, kui pastat ei saa süüa, siis võib ju proovida shirataki nuudleid (jaapani toidupoes Momo täitsa olemas või proovi spaghetti squash'i http://www.notquitenigella.com/2013/04/26/spaghetti-squash-with-bolognese-sauce/ ) jne...
Ohh, ja kuidas ma igatsen Apollos üllatavalt odavate & ilusate/põnevate raamatute otsa sattumist. Sul väga vedas nende leidudega!

Una Park said...

Piim viib kehast kaltsiumi välja. Pealegi on väga suur osa inimkonnast laktoositalumatu või isegi piima vastu allergiline. Kas see pole juba piisav tõend, et lehmapiim pole inimestele mõeldud toit?

Aga noh, mõni ju arvab, et alkohol on ka tervisele kasulik...

silmakirjanik said...

Ega ükski teine imetaja ju pärast põnniaega piima, liiatigi siis mõne teise liigi oma, tarbi.

Kuigi ega ma sojast jm'st ei ole päriselt veel aru saanud, siis toitumisteema on põnevust pakkunud alati.

PS. Eliise, muusikavalik on mahe!

Kriss said...

Haha, piima alkoholiga võrrelda nüüd ka vast ei tasu :D Ma ju räägin, et mulle isiklikult piim meeldib ja ma ei tunne selle tarbimise tagajärjel mingeid probleeme, nii et mõnus törts hommikukohvi sisse ei tapa mind ära ja ei nõruta veel kaltsiumist tühjaks :D Väidetavalt võib C-vitamiini ületarbimine vähki tekitavaid elemente meie kehas aktiveerida, mis nüüd teha, ei söö tsitruselisi? Igal asjal on omad head ja vead, kui mul isiklikult mingeid vaevusi pole, siis ma ei viitsi end haigeks ka põdeda, kuna kuskilt internetist lugesin, et see ja too on jõle pähh. Kui ma 80% ulatuses toitun üliteadlikult, teen rohkelt sporti ja olen terve, kui purikas (läbisin hiljuti arstliku kontrolli, nii et olen "paberitega terve", lisaks sain teada, et mu rasvaprotsent on nagu elukutselisel sportlasel), siis võin endale rahus sõpradega väljas väikseid kõrvalekaldeid tavapärasest lubada. Life is about finding balance, ma ei usu äärmustesse ning obviously it works for me.
(Ja alkoholi tarbimine on ju ka okei - klaasike veini või õlut pole kedagi veel hauda viinud. Hoopis teine lugu on enda iganädalane koomasse joomine või nende limonaad-siidrite tarbimine.)
Haha, vabandan väga pikkade kommentaaride eest, ma olen ilmselgelt liiga palju seda toitumise teemat uurinud :D

Eliise said...

Mis siin ikka vabandada. Kui on südamelähedane teema, siis ikka tuleb sõna võtta ja minul/teistel on huvitav erinevate osapoolte arvamusega end kurssi viia :)

Una Park said...

Äkki on sul piima vastu allergia?

Kuidas see nahaarsti diagnoos käib? Kas tehakse mingi test, siis mõnda aega väldid teatuid toiduaineid ja siis tehakse sama test uuesti?