July 8, 2013

Side Effects (2013)

"Depression is an inability to construct a future."

Emily abikaasa on koju naasmas peale 4-aastast vangistust, kuid õnnejoovastuse asemel tabab naist depressioon - ta tunneb pinget olla mehe jaoks tugev, toetav, pidada üleval kahte inimest. Meeltesegaduses üritab noor naine enesetappu, kuid pääseb vaid peapõrutusega. Haiglas määratakse talle psühhiaater, kes proovib naisele määrata erinevaid ravimeid, kuid tulutult: küll ajavad need südame pahaks, tekitavad uimasust või hoopis uneskõndimist. Ühe sellise episoodi ajal tapab Emily oma abikaasa, ise mitte midagi aru saades: kui ta üles ärkab, ei mäleta ta juhtunust midagi. Kes on süüdi: kas naine, ravimitootja või arst, kes ravimi välja kirjutas?
Minu filmipostitused ei ole lõppenud, kuid viimasel ajal on harva sattunud ette midagi, millest oleksin väga huvitatud rääkima. Nüüd aga tahaks kõigile kuulutada ja soovitada: kui teile meeldivad psühholoogilised trillerid, Rooney Mara või filmid, mille üle veel mitu päeva järele mõelda, siis "Side Effects" on midagi teile!

Filmi esimese minuti jooksul sain juba aru, et mingisuguse tavalise vaatamisega siin tegu ei tule. Kõrvu kostus tuttavlikus stiilis minimalistlik meloodia ning peale helilooja aimamist ilmuski nimi ekraanile: Thomas Newman, sama mees, kelle sulest pärineb ülihea "American Beauty" muusika.

Thomas Newman - Very Sick Girl

Põhiosatäitjad (Rooney Mara, Chaning Tatum, Jude Law ja Catherine Zeta-Jones) olid usutavad, kõige parema mulje jättis naispeaosatäitja. Sellest ajendatuna tahan ma nüüd ära vaadata Lohetätoveeringuga Tüdruku, mis mulle siiani polnud absoluutselt huvi pakkunud, kuid nüüd tundub küll, et peab nägema. Samuti Jude Law psühhiaatrina oli meeldiv ning sobis rolli hästi.

Filmi kõige põnevamast osast, sisust, ei saa palju rääkida, kuid minu jaoks oli tegemist väga põneva asjade käiguga. Kaaslane, kellega koos filmi sai vaadatud, kurtis, et algus oli aeglane ning unine, kuid lõpus tõdes, et oli siiski väärt film. Mina ei tundnud unisust kordagi - kuidagi kohe algusest peale oli tunne, et peab hoolega tähele panema, sellest siin ei tule lihtne film. Ja õigus mul oli. Märksõnadega tooksin välja eetikaküsimused, tüüpiline käitumine kuulamisel/lohutamisel, raha võim.. Ma ei tea, kas ma julgen öelda, et tegemist on siiani parima filmiga, mida sel aastal näinud olen, kuid TOP10'sse kuulub ta kindlasti.


P.S. Küsimus laiale ringile: kas oleks kasulik, kui paneksin eriti heade filmide postitustele juurde eraldi märgistuse, nt "Soovitan vaadata", et need leiaks kergelt ühe klikiga üles? Praegu leiab kõik 78 filmipostitust üles märke "Filmid" alt, kuid selleks, et kiirelt head soovitust leida, võib kuluda jupp aega. Kuidas tundub - jah või ei?

4 comments:

Kadi Kevvai said...

Tere-tere!

Mina arvan, et soovitusi ei ole vaja, vähemalt mitte eraldi märgistust, sest maitsed on lõppude lõpuks erinevad, ja kui inimesed neid postitusi sirvivad, siis ilmselt leiavad kõik lõpuks "oma". Kui vaid oma lemmikuid soovitaksid, võib mõni film, mis lugejale meelepärane võiks olla, tagaplaanile jääda. Aga sellegipoolest - postituses endas mainiksin küll, et kas soovitan, aga "märgistamine" võib tingida mõne huvitava filmi kadumise. :)

Eliise said...

No mitu pead on ikka mitu pead, aitäh :) Ma ise ei mõelnudki selle peale, et need postitused on siiski informatiivset laadi ja isegi kui kirjutan filmist, mis mulle suurt muljet ei jätnud, võib see jõuda kellenigi, kellele just sobib.

Una Park said...

Vaatasin filmi ära! Väga lahe oli! Kohe alguses tundus kõik väga kahtlane... noh see turvavöö. Aga siis hakkas filmi keskel nii palju ootamatuid pöördeid juhtuma. Väga hea filmielamus! Tänan soovitamast.

Jude Law oli lahe aga Zeta-Jones mõjus kummalisena. Ei tea, kas ta ei sobinud oma rolli või ei oska eriti näidelda? Mis sa arvad?

"Soovitan" sildistust vist pole vaja, kuna naguinii kirjutad enamasti vaid nendest filmidest, mis sügavama mulje jätsid...

Eliise said...

Zeta-Jones ei olnud jah nii hea kui võiks olla, põhjust ei oskagi välja tuua.. Ma ei ole teda palju kuskil filmides näinud, nii et äkki ta ongi selline?

Ma üritan enamvähem kirjutada kõigist filmidest, mida vaatan - tundub, et teen häid valikuid :D (tegelikult mõned jäävad ikka arutamata kah, kui kohe mitte midagi öelda ei oska)