May 8, 2013

Maniac (2012)

 Teadsin sellest filmist enne vaatamist vaid nii palju, et on sarimõrvar, kes kiindub klienti, kes tema mannekeenipoodi tuleb. Ja teadsin, et selleks mõrvariks on Elijah Wood, kellega mul on seos vaid LoTR'i ja Everything Is Illuminated filmidega. Niisiis asusin huviga vaatama, kuid arvasin, et väga hirmus see nüüd küll olla ei saa, Frodo sarimõrvarina, hehe..

Ma arvan, et see oli siiani üks mu 2013. aasta kõige valem eelarvamus - oli hirmus, lausa väga. Ja seda kellegi suust, kes vaatab üldjuhul hirmsaid filme suhteliselt külma kõhuga. Tegemist on remake'iga, kuid originaalfilmist polnud ma varem midagi kuulnud, seda seda võrdlust tuua ei oska.
Ekraanikatmist tuli ette mitmel korral, kuid mitte sellepärast ei taha ma sellele filmile keskenduda ja teid vaatama utsitada. Vaid nimelt hetkedel, kui kedagi ei skalpeeritud, oli tegemist ääretult ilusate ja hästi läbimõeldud stseenidega, mille kompositsiooni oli lausa lust vaadata. Pea iga väljavõte sealt sobiks fotoks. Veel oli eriliseks lükkeks POV kasutamine, ehk siis filmiti peategelase "silmade läbi" (Elijah Wood ilmus vaataja ette vaid peegeldustes). Muusika oli eriline. No ja need mannekeenid.. See võib olla minu kiiks, aga klounid ja mannekeenid on juba ise hirmuäratavad, pane nad siis veel kuhugi sellisesse filmi sisse. Oli huvitav vaatamine, sest vähemalt mina ei osanud küll täpselt ette näha, mis toimuma hakkab. Kuuldatavasti jookseb see linateos praegu Sõpruses ja Plazas ka. Kes julgeb, andku minna!

No comments: