March 1, 2013

Uued maitsed minu köögis

Võtsin ette kaks asja, mis juba tükk aega on katsetamist oodanud. Tegelikult isegi kolm, aga viimasest pole pilte.

Esiteks, täisterapasta. Prismas oli selle valik väga kesine, vist 2 firmat. Ma ei taha täielikku otsust veel langetada, vaid enne võiksin proovida võibolla mõne etema brändi toodet. Igatahes polnud maitsel väga viga, kui juures on korralik kaste, palju parmesani ja vastav kogus soola. Aga tavalise pasta maitse on igal juhul parem ja kuidagi õigem.. Arvatavasti on see harjumuse asi. Ehk siis peale esimest proovimist ma täisterapastat tavalise pastaga täielikult veel ei asendaks.

Teiseks, avokaado. Netist lugesin nii palju juurde, et teadjamad söövad seda leivaga, piserdvad peale värsket sidrunimahla, et vili pruuniks ei läheks ning kõige otsa soola ja pipart. Käitusin igate moodi nii, nagu pidi. Enne lasin avokaadol veel banaani seltsis paar päeva küpseda, sest toores avokaado pidi kohutav olema. Asusin siis õhinaga sööma aga aru ei saanud nagu midagi. Otsest maitset ma ei tuvastanud aga halb ka ei olnud, sidruni maitset tundsin kõige enam. Järgmisel õhtul kuhjasin leivale avokaadot rohkem, siis oli juba etem. Temas peituvad aga igasugused kasulikud rasvad niisiis vahel võib ju teda leivale panna. Juurde tegin ühe tavalise õhtusöögi, mida viimasel ajal teha meeldib: munapuder tomati, paprika, singi ja feta juustuga.

Kolmandaks, sushi. Ehk siis käisime eile sõbrannaga sushitamas, minul oli see esimene kord. Võtsin kahte sorti california makisid. Esimese ampsu järel olid tunded pigem positiivsed, uus ja põnev, aga siiski õlgu kehitama panevad, ootasin nagu midagi enamat. Viimase ampsu järel oli tunne, et see ei ole ikka minu jaoks.. Nüüd arvan, et otsest viga sellel pole aga midagi meeliülendavat ka polnud. Mul oli kuidagi mulje jäänud, et kui ma ükskord proovin, et siis on sushi hullult lahe ja hakkab väga meeldima, sest nii paljudele meeldib. Aga ei läinud nii. Äkki järgmisel korral meeldib rohkem?

7 comments:

Britt said...

Mina ei suuda ka kuidagi täisterapastaga ära harjuda. On kuidagi selline kõvem ja maitseb teisiti, kuigi ma üritan seda võtta ikka nii, et on tervislikum ja mis kõik veel.

Avokaado on minu arvates väga hea praadides, sest talle tekib pärast seda imehea pähklimaitse juurde ;)

Anonymous said...

1. mäletan kui kehvaks täisterapastat esimeste maitsmistega pidasin. nüüd ainult seda kasutangi ise pastat tehes - tavaline tundub nagu kleepiv ja tainane :D aga olen avastanud, et mitte mingis tomatiga kastmes ei ole täisterapasta hea, on hea juustu, pesto jms igas muus värvis! aga see on vo minu kiiks, ma ei söö tomatit väga.

2. avokaado trikk on õige küpsus jah. tean, et kehv avokaado on "õhu" maitsega, aga samas õige avokaado on niiiiiii hea, et minu salatites troonib ta aukohal (aukoht on nt kanasalatis kanal ja kitsejuustusalatis kitsejuustul jne :D), kirsina tordil. nii et proovi kindlasti veel erineva küpsusega, vo ka päritolumaaga vms vilju, kuni õige tunne käpas! proovi rukola jms, avokaado, sinihallitus või parmesan, kala või sinki, võibolla ka peeti või oliivi, ja balsamicokaste peale, ja siis tunned kuidas avokaado on "kirss"

2. california maki e. makraga tehtud sushi on maaaailma igavaima maitsega sushi. riisipuder põhimõtteliselt. õigem oleks alustada paksult lõhet täis makidest :D

madiken

Una Park said...

Pasta... kui ma saaks, siis sööksin seda hommikul, lõunaks ja õhtusöögiks! Ükskõik mis kujul või lisanditega. Täisterapastat pole proovinud aga värskelt kodus ise tehtud linguinit olen küll saanud (õde tegi) ja see oli taevalikult hea.

Avokaadot ma ei suutnud aastaid süüa, sest sellel on rõve või tekstuur. Nagu ampsaks pehmet võid ja siis on keele vastu vastik. Haa! Aga nüüd olen seda ikka vahel salatisse pannud ja kõlbab küll. Leival pole proovinud. Ma ei tea miks seda sidrunit alati igasse toitu topitakse? Sidrun on ju nii tugeva maitsega ja tapab muud maitsed ära.

Sushiga oli mul ka nii, et esimene kord ei saanud mingit maitseelamust. Toorel kalal pole üldsegi maitset ju! Järgmisel korral ostsin kalata sushit ja see maitses palju paremini. Omletisushi on väga hea ja mõnes kohas saab ka küpsetatud kanaga või suitsulõhega. Need on palju maitsvamad.

PS! Vägev pilt päikseloojangust. Siin Iirimaal pole sellist vaatepilti mittekunagi.

Kadri said...

Pastaga on mul täpselt vastupidi: tavalist ei suuda süüa, tundub maitsetu jahumassina. Proovi järgmisel korral kooreses kastmes, ehk nii meeldib rohkem :)

cococherry said...

avokaado on mu igahommikune kaaslane. muidu sõin lihtsalt leiva, toorjuustu ja veidi soola-pipraga, aga viimasel ajal on meeldima hakanud ka tomativiil peale panna - proovi nii, ehk tundub maitsvam :) mulle ka algul ÜLDSE ei meeldinud: nii imelik tekstuur ja kuidagi veider, aga nüüd ma olen sõltuvuses. panen salatite sisse, leiva peale, teen guacamolet.. nii hea ja nii kasulik!

Kris said...

Huhh, need toidufotod... söök pakub ikka nii mitmel levelil naudingut - maitse-, haistmismeel mõnulevad (ideaalis) ja silmale ka hea vaadata :)

Eliise said...

Suur aitäh kõigile kommenteerimast! Tore on näha selle postituse all nii palju sõnavõtte juba tuttavatelt blogijatelt :)

Võtan teie kõigi nõu kuulda, ehk siis proovin avokaadot praadida, süüa leival koos tomatiga, viskan seda teinekord prooviks salatisse ja täisterapastat proovin mõne koorese kastmega.