December 9, 2012

Like a waterfall in slow motion, like a map with no ocean

Üks lühike ja pildivaene postitus hiljutistest sündmustest. Kolmapäeval käisime vahetusõpilastega Fazeri tehases. No ja võiks arvata, et oo tehasesse, et äkki näeme kasvõi klaasi tagant päris elu ja tööd. Reaalsus on aga see, et õpilastele surutakse pulgakomm pihku, pannakse ühte ruumi istuma ja näidatakse paari klippi tootmisest ja lühikest slaidishowd. Siis viiakse ühte koridori, kus on seintel auhinnad, mis Fazer saanud on ja veel mõned faktitahvlid ja lõpus on suurte kaussidega kommi, ehk siis söö palju jaksad!

Kõigi kurvastuseks ei tohi seal aga kõike taskusse kühveldada, vaid võib viisakalt kõike maitsta kahe valvsa tädi pilgu all. Seda valvamist saadab tänitamine, et korraga võib käes olla vaid üks maiustus (selle vajadusest ma täpselt aru ei saanud aga ju jälle selle jaoks, et sealt käest midagi märkamatult põue ei rändaks). Igatahes oli seal paar uut asja küll, mida olen poes näinud aga kunagi proovinud polnud niisiis läks ikkagi asja ette. Veel avastasin ühe Fazeri kõige vanema retsepti järgi säilinud maiustuse, rebasepildiga Pihlaja marmelaadikommi. Seejärel saab šopata tehasepoes, kus on hinnad nats odavamad kui tavapoes. Sealt ostsingi kaasa suure paki seda sama Pihlajat ja veel rohelisi marmelaadikuule, mis mulle kangesti meeldivad. Lõpus anti kaasa kinkekott, kus oli leib, suur nätsupakk, tahvel uut Geisha tumedat šokolaadi ja pakk kummikomme.
Täna hommikul käisime linna peal. Jõulumeeleolu tahetakse juba kangesti luua ja lumi on ju ka maas, kuid täna oli kuidagi ligane ilm ja sula oli koledat värvi. Pildid mulle ka ei meeldinud, paar tükki ikka panen siia.
Mees, kes tihti Aleksanterinkatul esineb. Täitsa huvitav instrument ju, ma tahaks ainult kunagi näha kuidas ta seda vett pudelitesse mõõdab ja kuidas seda kupatust üldse transporditakse.
Helsingis on ka jõuluturg, kuid meie oma on küll parem :) Võibolla toiduvalik on seal vägevam kui meil Raekojaplatsil - saab verivorsti pabersalfräti sees, lõhepirukat ja muud.
Postiga tuli tõend, et ma olen Erasmus in Schools projektist osa võtnud. Ja sellega koos 8 kinopiletit, 2 iga tunni eest, mis läbi viisin või kus osalesin. Reedel kasutasin juba ühe pileti ära, käisin Looperit vaatamas. Põnev oli ja julgen soovitada küll, kui ajas rändamine ja muu selline ulme meelepärane on. Ja kui ei ole eriti meelepärane, kuid mõni põhinäitlejatest (Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt) meeldib, siis soovitan ikkagi vaadata.

Laupäeval käisin esimest korda elus sümfooniaorkestri kontserdil. Vähemalt ma küll ei mäleta, et oleks varem käinud. Helsingi Konservatooriumis esines üliõpilastest koosnev orkester, kus mängib üks vahetusõpilane, kellega koos Vaasas keelekursusel olime. Ja dirigendiks oli muide eestlasest noormees. Mängiti Straussi "Ilusal sinisel Doonaul", Dvořáki 9. sümfooniat ja õhtu naelaks oli John Williamsi Star Warsi muusika. Kui mulle need lugude nimed ei ütle midagi, siis endale üllatuseks saalis kuulates olid mõlemad tuttavad. Ju siis on keskkooli muusikatundidest abi olnud (või on kuskilt filmist midagi meelde jäänud).. Igatahes oli pidulik ja ülev õhkkond ja hea meel, et jälle millestki erinevast osa sain.

Ja veel midagi, mis ei peaks üldse nii suur rõõmu ja elevust tekitama, kuid tuletagem meelde ühte mu meelistsitaati "For whom small things do not exist, the great is not great" (ehk siis kelle jaoks väikesed asjad ei oma tähtsust, selle jaoks ei ole suurepärane enam suurepärane) ja jätkakem sellele keskendudes: sain endale Tarjoustalost 2 väga edevat küünelakki: ühe väga julge tumesinise ja ülisädeleva diskokuulisugulase. Juba ootan, et saaks kuskil üritusel väga pikaldaselt prille ninal kohendada või juukseid kõrva taha panna või muul galantsel moel oma uusi värvilahendusi esitleda.

3 comments:

Susann said...

kõike oli tore lugeda. aga viimased 2 lauset olid parimad! x) (muide, Fazeri-külastusest oli mul siiani hoopis teine mulje jäänud: et saabki tehast näha ja et võibki kahe suupoolega kõike meelepärast matsutada. ja alati imestasin, kuidas see küll võimalik on... ja "Looper" on uusimate filmide hulgas kõige rohkem minu cup of tea!)

P.S. mu praeguse kommentaari kinnituseks ilmus sõnapaar: "loe liha"!

marili said...

Hei hei! Pidin uue loosimise tegema oma blogis ja sa osutusid teiseks võtjaks :) Kirjuta mulle meilile (marili.koiv@mail.ee), et kas tahad kivi sünnikuu päeva või tähtkuju järgi, paela värv ning ka aadress ja muud asjad :)

Kadri said...

Kummaline, olen ise kaks korda Fazeris ekskursioonil käinud ja mõlemal korral lasti meid seda n-ö päris tööd ka vaatama :)