September 18, 2012

Siit tuleb üks segapudru postitus minu viimastest tegevustest.
Selle lühikese aja jooksul Helsingis on mul juba jõudnud mõned külalised käia. Tallinna sõpsud tulid siia üheks päevaks ja nendega käisime loomulikult mööda poode, lõunatasime pizzabuffees ja õhtul suundusime lõbustusparki. Samal nädalavahetusel oli Matteo tulnud oma koolikaaslastega pealinna ekskursioonile, sain temaga pühapäeval korraks kokku. Külastasime Talveaeda ja mugisime tai sööke.
Vahepeal on sügis kohale jõudnud ja minu rõõmuks on siiani olnud suhteliselt soe ja ilus ilm septembri kohta. Need pildid on lühikeselt õhtuselt jalutuskäigust meie tänava lähedal pargis.
Sellel nädalavahetusel aga sain hoopis ise Helsingist korraks välja. Reedel peale kooli sõitsin otse raudteejaama, kust ostsin pileti Hämeenlinna, et sealt edasi bussiga Lepaasse sõita. Nimelt õpib Matteo Lepaas HAMKi Ametikõrgkoolis maastikudisaini ja mina ja Sasha läksime talle külla. Esmalt saime loomulikult ülikoolilinnaku ekskursiooni osaliseks.

Kuna tema teaduskond Lepaas on keskendunud igasugustele loodusaladele (ülikoolilinnak ise on keset metsi ja põlde), oli seal palju peenraid, kasvuhooneid jms. Loomulikult oli igal pool marjapõõsaid ja õunapuid, mille saadusi õpilased vabalt süüa ja korjata võivad. Ja seda võimalust kasutatakse tublisti - juttude järgi pidid pühapäevased koogid majatagustest tikritest ja punastest sõstardest juba sügisene traditsiooni olema. Kooki ma küll ei saanud, kuid Matteo tegi lõunaks enda korjatud seentest risottot.

Mulle pakkusid rõõmu suured suured astelpajupuud, nende marjade maitse on mulle väga meelepärane. Oma elus olen ma korra astelpaju näinud ja siis oli see väikese põõsa kujul, mida ma normaalseks pidasin. Nüüd aga nägin tõesti enneolematult suuri puid, mis olid astlepajumarjadest lookas.. Hapu oli, aga peale peotäit võib ette kujutada, et vitamiine pritsib lausa kõrvust välja.

Õhtul läksime vahetusõpilastega sauna ja kuumaveetünni võlusid nautima. Nende õpilaste elu seal võrreldes Helsingi omadega tundub vähemalt mulle kuidagi palju soojem ja hubasem. Saun, loodus, marjad.. Isegi ühikas tundus inimestevaheline läbisaamine kuidagi harmooniline. Võibolla ainsaks miinuseks on ühendus välismaailmaga ja poes käimine - bussid käivad 2-3 korda päevas, kui sedagi (pühapäeval võid vaid unistada ära saamisest), ning toidupoodi sõidutatakse õpilasi 1 korda nädalas. Lepaas muud, peale ülikoolilinnaku, praktiliselt ei olegi - vaid golfirada ja kohalik veinitehas. Jõudsime järeldusele, et lühikeseks perioodiks selline õpikeskkond täitsa sobib, kuid 4 aastat võib vist monotoonseks minna.

Järgmisel päeval jalutasime veel ringi ja imetlesime saabuvat sügist, kuid juba 13:20 pidime mina ja Sasha ära minema, sest just siis läheb laupäeva viimane buss Hämeenlinna. Sellest järgmine läheb esmaspäeva hommikul.. Kuigi külastus oli võrdlemisi lühike, oli siiski hea meel oma erasmuse parimaid sõpru näha. Järgmine kord, kui kolmekesi kohtume, on juba oktoobris Helsingis.
Veel mõned sündmused, millest pole pilte, kuid väärivad siiski üles märkimist:
  • Eelmisel kolmapäeval toimus üritus nimega MetroSport. See on minu kooli iga-aastane üritus sügisel, mida saab põhimõtteliselt võrdsustada spordipäevaga. Küll aga ei tule seal aja peale ninast verd välja punnitada, vaid võib tegeleda endale meelepäraste tegevustega - suured staadionil on erinevad punktid näiteks vehklemisele, tennisele, poksimisele jms. Loomulikult on võimalus mängida jalgpalli või sellele kaasa elada. Siseruumides oli võimalus proovida võitluskunste, erinevaid tantsustiile, joogat jms. Osalemine ei ole kohustuslik, kuid sellel päeval loenguid ei toimu ja ärgitatakse siiski kõiki minema. Iga õpilane saab lehe, kuhu tuleb küsida algkiri peale mõne spordiala proovimist. 5 allkirjaga saab hiljem päeva lõpus riidest koti igasuguse koolinänniga.

    Mina leidsin kohe alguses üles saali, kus esitleti erinevaid tantsustiile. Kokku oli neid 5, igale ühele pool tundi: 1) zumba 2) midagi aafrika tantsuga seonduvat, täpset nime ei mäleta 3) vogueing (kõige kummalisem asi üldse, mida tantsuks nimetada) 4) bollywoodi aeroobika 5) hip-hop. Ja see 2 ja pool tundi jutti päris intensiivset lõbusat trenni oli just see, mida mul vaja oli. Kui võimalik, teeksin midagi sellist iga nädal.
  • Iga teisipäeval toimub restoranis Havanna salsaõhtu. See ei ole kuidagi erasmusega või otseselt üliõpilastega seotud, vaid on avatud kõigile. Seal on kohal õpetaja, kes teeb kõigile põhisammud selgeks ning hiljem on võimalus oma oskusi demonstreerida. Käisin seal eelmisel teisipäeval ja oli täitsa lõbus, tol õhtul oli üllatavalt palju vahetusõpilasi kohal. Valgete tennistega ei soovita siiski neidudel sinna minna, sest juhistest hoolimata ei ole noormehed automaatselt salsakuningad, vaid kipuvad siiski jalgadel laskma omasoodu uitada.
  • Igal esmaspäeval toimub kohvikus Mascot üritus nimega "Language Exchange". Nagu nimi vihjab, on seal võimalus praktiseerida endale meelepärast keelt vabas õhkkonnas. Seal on eraldi lauad inglise, soome, prantsuse, saksa jms keelele, oleneb kes kohal on ja millele soovi avaldatakse. Loomulikult oli seltskond päris rahvusvaheline. Mina veetsin oma õhtu inglise keele lauas, kuid kunagi on plaanis proovida soome keeles vestelda. Tutvusin päris paljude huvitavate inimestega, kellest kõige meeldejäävam on kindlasti jaapani päritolu noormees, kes saabus just samal päeval Helsingi ja lahkus juba järgmisel, sest ta oli nädalaks couchsurfinguga euroopa ringreisile tulnud. Nimelt oli ta hakkama saanud millegi ennekuulmatuga - ta sai palgalist puhkust terveks nädalaks!

Nagu järeldada võib, siis tegevust jagub. Tegelikult peaksin vaikselt hakkama õppimise peale mõtlema, sest siiani olen lihtsalt loengutes kohal käinud ja kodusele õppimisele väga vähe aega pühendanud. Õpikud tunduvad kõik nii keerulised ja mahukad ning tunne on selline, et eelnevaid vajalikke teadmisi napib. Mis muud, kui challenge accepted!

2 comments:

- Evamaria said...

Ohh, sul on väga ilusad pildid! Mulle nii meeldib see pilt, mis on enne udust järve. Küsisid mu blogis kaamera ja objektiivi kohta. Kasutan Canoni EOS 600D-d ja objektiiviks oli täna 50 mm f/1.8. Olen obejektiiviga tõesti ääretult rahul ning hindki polnud midagi kallist võrreldes teiste objektiividega.

- http://despite-the-style.blogspot.com/

Eliise said...

See on nüüd küll tore kokkusattumus - mul on täpselt sama varustus, nii kaamera kui objektiiv. Eks teise blogis tunduvad pildid ikka selgemad ja paremad :)