August 7, 2012

Päike jõudis Vaasa!

Peale pühapäevahommikust mustikakorjamist läksin kesklinna, et osta tagasisõiduks rongipilet ja veel linna peal niisama ringi jalutada. Seejärel kiirustasin koju, et teistega koos randa minna. See koht on meie ühikatest u 10 mintsa kaugusel. Olime niisama lebos ja nautisime päikest, sest vihm oli vist kõigile väsitavalt mõjunud. Mõned mängisid jalkat.
Emsaspäeva õhtul korraldati meile Vaasa lähistel saunaõhtu. Sõitsime sinna bussiga tund aega ja kohal ootas meid üks kummaline onkel, kes heiskas Soome lipu ja lasi meil kõigil oma riigi hümni laulda. Uudistasime ringi, mängisime noolemängu ja võrku ning ootasime, millal sauna saaks.
Olen küll ennegi saunas käinud, kuid see saun seal oli kuidagi palju parem. Ma ei usu, et erinevust oleks tunda olnud sellest süsteemist, kuidas saun töötab - meile üritati küll seletada, kuid ma sain ainult sellest aru, et kuskil on hallitus või mingisugune juuretis mängus.. Igatahes oli seal kuidagi palju parem olla, kui muidu on olnud. Ja see ei olnud selline väike ruum, nagu ma harjunud olen. Maja oli loomulikult vana ja sealses dušširuumis oli trepp, kust sai üles sauna, mis moodustas terve teise korruse. Eraldi seinu polnud, niisiis põhimõtteliselt istusid lihtsalt dušširuumi lae all. Kuum oli sellest hoolimata. Istusime kõik kõrvuti, mitte nagu tavaliselt kobaras ja erinevatel kõrgustel. No ja eriti hea oli loomulikult see, et kohe peale sauna sai merre ujuma minna.
Kui olime kõik mitu korda saunas ja ujumas käinud, oli aeg sööma hakata. Tunne oli nagu kuskil laagris - möllad ära, siis lähed näljasena vorstijärjekorda. Pakuti makkarat, värsket salatit ja kartulisalatit. Õnneks oli taimetoitlastega ka arvestatud, neid on meie grupis üllatavalt palju.
Kell 10 hakkasime tagasi tulema ja ma arvan, et kõik kukkusid kohe ära, kui tuppa said. Mina olin igatahes küll nii väsinud, et ei jõudnud enam mitte midagi teha. Jäin õhtuga väga rahule ja ilmaga vedas meil ikka täiega.

2 comments:

Kadi said...

Kuule kuidas siis need rahvused sauna suhtusid, kes kunagi proovinud ei ole?

Eliise said...

Kõik suhtusid väga hästi, mõni käis kohe 3-4 korda saunas ja siis jälle ujumas