August 18, 2012

Naeris naeris

Esmaspäeval, 13. augustil, meil tunde ei toimunud ja käisime Ähtäri loomaaias. Naljakas oli see, et lõunasöök oli enne loomaaeda - sõitsime sinna küll üle 2 tunni aga ikka oli tunne, nagu oleks alles hommikust söönud.
Loomaaed oli mõnusas keskkonnas, betoonist põrandaid seal ei leidnud. Sealne jalutuskäik sarnanes pigem metsas uitamisega, sekka mõningad loomad. Enamasti olid esindatud soomele iseloomulikud elukad.
Minu lemmik oli ahm ehk kaljukass. Esimest korda kuulsin sellest tegelasest Lapimaareisil, siis ma ei saanudki täpselt aru, kellega tegu on. Nüüd nägin oma silmaga ja nii äge tegelane on. Kuulub ta kärplaste hulka ja tema ladinakeelne nimetus "gulo gulo" tähendab otsetõlkes "õgard õgard". Välimuselt on ta minuarust nagu väike ja sale karu, kassiga pole seal mingit pistmist.
Üks väike tegelane, kes oma "saagiga" mööda ruumi ringi lidus.
No ja karud loomulikult. Vedasid samamoodi ninaga õhtu nagu Elistvere loomapargis. Neil oli seal üks laste mänguväljaku atraktsioon, millega pojad endale vaikselt hoogu üritasid lükata (all pildil paremas nurgas).
Peale loomaaeda tegi Angelika meile pudingut ja mina üritasin küpsiseid teha. Kahjuks oli asi kas a) vigases ahjus b) küpsetuspulbri puudumises c) teistmoodi jahus d) fariinsuhkru asemel tavalise suhkru kasutamises või üldse milleski viiendas aga need olid juba maitselt täiesti teistsugused kui kodus, tesktuurilt samuti. Rääkimata sellest, et seest veits toored.. (olid ahjus üle poole tunni, kodus valmivad 13 minutiga). Kaubaks läksid ikkagi, kuid minu pettumus oli suur - kodus tulevad need ju nii head välja.
Kolmapäeval käisime Kvarken Archipelago loodusrajal, mis on UNESCO kaitse all. Sealne loodus on tugevalt jääajast mõjutatud ja mõjutused jätkuvad praegugi: maa tõuseb igal aastal 1 cm võrra. Natuke veel, ja saab kuiva jalaga Rootsi minna.
Meie tore giid, kes, kuuldes, et olen Eestist, teadis Soomaad ja Pärnut ning ütles, et Soomel on selline nimi just soode tõttu, mida seal kunagi palju oli.
Tänane lõuna Sasha juures, kes meile langošit tegi. See vahepala on muidu pärit Ungarist, kuid pidavat Slovakkias päris levinud olema. Kujutab see endast fritüüritud taignalapikut, mida süüakse hapukoore ja küüslauguga. Mina paneks sinna veel näiteks juustu peale ja on päris hea.

Homme on plaanis õppida (eksam juba teisipäeval!) ja Matteo juures lõunatada. Eile käisime paadimatkal, millest on palju ilusaid pilte, kuid neid näitan juba uues, eraldi postituses.

P.S. Oma sõpradele olen õpetanud palju kasulikke sõnu ja väljendeid eesti keeles - kõige enam on külge jäänud "naeris naeris" (lugeda kui köögivilja, kes naerab) ja sõnad "kurk" (advanced level:"mul on kurk kurgus kinni") ja "kõri", mida meeldib neile öelda peenikese häälega ja i'd venitades. Mina oskan öelda "prst", mis on slovakkia keeles "sõrm".

3 comments:

Maiken said...

esimene pilt loodusrajast, põssadega pilt ja kolme karuga pilt on lihtsalt parimad!
mu vanemad veedavad järgmise nädala Soomes (meil sugulased Kuopios) ja pärast nende piltide vaatamist siin on mul NII kahju, et ise jälle tööl pean olema :(

Maiken,
Maikeni blogi - part of me

Anonymous said...

Oh, kuidas mulle meeldivad sinu tehtud fotod! Ja muide, kas sa oskaksid äkki mulle öelda selle loomaaia nime või koha, kus ta asub? .. sest on mul on selline kahtlane tunne, et tegemist on sama loomaaiaga, mida ma ka ise kunagi külastasin, aga nimi on kahjuks juba meelest läinud. :)

Eliise said...

Aitäh! :) See on Ähtäri loomaaed, mis asubki Ähtäri nimelise linna külje all. http://www.ahtarinelainpuisto.fi/