July 19, 2012

Ebaõnnestunud keeks

Googeldasin "ebaõnnestunud keeksi" ja ei leidnud midagi tarka. Et mitte niisama vinguda, vaid aidata järgnevaid "ebaõnnestunud keeksi" otsijaid, siis siin on minu panus: esitlen teile ebaõnnestunud martsipani-puuviljakeeksi.


Kuidas aru saada, et keeks, mida valmistad, hakkab ebaõnnestuma?
Mind tegi natukene kahtlustavaks juba see, et küpsetuspulbrit ei läinud üldse sinna. Aga kõige suurem vihje sellele, et õiget asja siit ei tule, saabus siis, kui retseptis oli kirjas "kalla tainas vormi". Vaatasin siis oma tainast ja ka kõige parema tahtmise juures ei meenutanud see midagi kallatavat.

Mida teha, kui taipad, et keeks on ebaõnnestunud?
a) kui sa pole veel kooki ahju pannud, proovi välja selgitada asi, mis on retseptis puudu ja lisa seda. Ma kahtlustan, et minu omas oleks võinud kõike rohkem olla, eelkõige midagi vedelat.
b) kui kook on juba ahjust väljas ja teha pole enam suurt midagi, siis proovi pisarad pühkida ja koogile siiski võimalus anda - proovi!

Kuigi välimus ei ole absoluutselt see, mis retsepti juures ja üldse näeb see välja pigem nagu üks suur õhuke küpsis, kui kohev keeks, siis maitsel pole tegelikult viga. Kui nüüd mõelda, siis lisades sinna kaerahelbeid, oleks tulemuseks fruit flapjack, millega Londonis maiustatud sai. Samas oleks mul just täna läinud vaja ühte esinduslikku ja uhket kooki, sest küpsetasin selle ühe sünnipäeva tarvis. Otsustasin juba ära, et külla ma seda ei vii ("Tere, siin üks suur küpsis, palju õnne") ja lõikasin endale prooviks viilu ja üllataval kombel maitseb see piimaga täitsa hästi. Ema ütles, et see on rohkem nagu tosca-kook.

Niisiis otsustasingi seekord selle küpsetise koju jätta. Aga täiesti ebaõnnestunud see keeks siiski pole, lihtsalt ootused olid teised. Õnneks tegin eile maapähklivõiküpsiseid, mis tulid ilusad ja maitsvad välja, nii et täiesti tühjade kätega ma siiski täna õhtul sünnipäevale minema ei pea.

No comments: