April 19, 2012

The Hunger Games (2012)

Kuna ma ei suuda ise absoluutselt sellele filmile lihtsat, paarilauselist sisukirjeldust luua, võtan selle Forum Cinemas leheküljelt:
"Kunagise Põhja-Ameerika varemetel asub särav Kapitoolium, mille elanike oodatuimaks meelelahutuseks on iga-aastased Näljamängud: võitlus elu ja surma peale ülisuurel areenil televisiooni otse eetris. Mängude võitmine tähendab kuulsust ja rikkust, kaotus aga kindlat surma. 16-aastasest Katniss Everdeenist saab mängudel osaleja ilma, et ta seda tegelikult tahaks. Kui ta soovib võita, peab ta hakkama valima ellujäämise ja inimlikkuse, elu ja armastuse vahel."

Omalt poolt lisaksin selgituseks veel nii palju, et iga piirkond peab enda esindamiseks loosiga välja valima ühe poisi ja tüdruku, kokku 24 osalejat, kes siis peavad elu ja surma peale võistlema. Võistlus kujutab endast metsikus looduses piiratud varudega ellujäämist, võidab ainult 1 inimene, niisiis.. tapa või saa tapetud. Seekordseteks mängudeks tõmmati loosist välja Katnissi noorema õe nimi, kuid Katniss asub hoopis tema eest võitlusesse.
Ma ei ole Näljamängude raamatuid lugenud ja kuigi film jättis mulle pigem positiivse mulje, ei tõtta ma ka praegu raamatukokku. Ma kindlasti vaatan ära järgmised filmid, kui need ühel päeval välja tulevad, kuid nii vaimustuses ma ei ole. Loomulikult esimene mõte, mis mul sellest loost kuuldes pähe hüppas, oli:"ding ding, Battle Royale", kuid romaanitriloogia autor väidab, et ta ei olnud enne raamatute kirjastusse viimist sellest midagi kuulnud.. See selleks, ega nende kahe vahel tegelikult muud sarnasust ei ole, kui see, et kari lapsi pannakse üksteist tapma ja ülejäänud riik vaatab seda lõbustatult pealt.

Võibolla seetõttu, et ma pole raamatuid lugenud, jäid mulle mõned asjad arusaamatuks. Näiteks jõuka rahva riietus ja üldine moetaju. Et ka mehed peavad kuldset lainerit kasutama, habet stiliseerima ja juuksed kirevaks värvima. Võibolla on seda raamatus seletatud, kuid mulle jäi see täiesti arusaamatuks ja lihtsalt häirivaks faktiks, mis loole mitte mingisugust mõju ei avaldanud.
Mulle tegelikult ikkagi meeldis see film. Mulle meeldis, et ma ei teadnud täpselt, kuidas see film lõppeb, oli huvitav. Samas oli lõpp kuidagi väga kiire ja mitte midagi ütlev. Ma pean selle filmi kõige suuremaks miinuseks seda, et mitte ühegi tegelasega ei tekkinud vähemalt minul mitte mingisugust sidet. Paarist pimedas kinosaalis poetatud pisarast hoolimata, ei läinud mulle nende tegelaste käekäik tegelikult väga korda. Minu jaoks tähendab hea film seda, kui ma elan filmi nii sisse, et ma tõesti veel terve järgmise nädala mõtlen ja elan läbi teatud hetki, ütlusi, kogun endasse filmist leitud tarkusi. Nii et tegelased jäid kuidagi kaugeks.

Naljakas, et ma suudan praegu põhiliselt ainult nõrkadele külgedele tähelepanu juhtida, kuigi mulle meeldis see, mis ma nägin, julgen seda teistelegi soovitada. Lihtsalt ma oleks natukene rohkemat tahtnud, et tõesti oleks see film mulle jälje jätnud. Kestis ju ometigi peaaegu 2 ja pool tundi.. Igatahes ootan järgmist kahte osa, kindlasti vaatan neid huviga.

No comments: