April 21, 2012

Brothers (2009)

"Only the dead have seen the end of war..."

Vahetult enne tagasi rindele minekut, võtab Sam avasüli vastu oma venna Tommy, kes on just vangist välja saanud. Kui aga Sami helikopter Afganistaanis alla tulistatakse ja ta kadunuks jääb, peavad kõik teada surnuks ja Tommy asub Grace'ile appi ja aitab oma vennatütreid kasvatada. Lähevad aga mõned kuud mööda ja tuleb välja, et Sam on elus ja selle aja pantvangis veetnud. Kui ta koju saabub, on ta külm, vaikne, paranoiline ja ei taha rääkida, mis temaga pantvangis veedetud aja jooksul toimus. Midagi teda aga silmselgelt häirib ja ta ei suuda oma endise eluga edasi minna.

 Ma ei ole palju sõjafilme vaadanud, kuid see on kindlasti eriline film, mis keskendub just sõja järelmõjudele ja just sellele, kuidas ainult surnud on näinud sõja lõppu. Mäletan, et kasutasin seda filmi ja tsitaati isegi kunagi ühes keskkooli kirjandis, just nii väga mõjutas see mind. Vaatasin aga hiljuti selle filmi uuesti üle ja mõtlesin ka teile soovitada ja paar sõna kirja panna.




Kohe filmi alguses mängib see Thomas Newmani lugu ja ma teadsin K O H E, et see on just minu film, mis mulle raudselt meeldib. See lugu kordub filmi jooksul veel mitu korda ja on mulle hästi meelde jäänud, sobib väga hästi kogu meeleoluga. Portman, Gyllenhaal ja Maguire olid niikuinii head, kuid üllatavalt usutavad ja märkimisväärsed olid ka need kaks väikest tüdrukut, kes pidid algul leppima sellega, et isa pole enam ja siis harjuma justkui uue, väga teistsuguse ja peaaegu hirmuäratava isaga. Nii et igatahes soovitan vaadata, kui võimaluse saate!


No comments: