March 9, 2012

Apelsini-pähklipätsid


100 g võid
1,25 dl suhkrut
1,25 dl fariinsuhkrut
125 g tumedat šokolaadi
1 muna
2 tl riivitud apelsinikoort
1 tl vanillsuhkrut
5 dl jahu
0,75 tl soodat
0,25 tl soola
1,25 dl purustatud pähkleid

Vahusta pehme või tavalise ja fariinsuhkruga. Lisa sulatatud šokolaad, muna, apelsinikoor ja vanillsuhkur. Teises kausis ühenda jahu, sooda, sool ja pähklid ning sega taignasse. Vormi pätsikesed ja tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Küpseta 180 kraadi juures 12 minutit.

Mina hoidsin ahjus natukene kauem, kuskil 15 minutit äkki. Õnneks suutsin enamvähem õigel ajal siiski küpsised ahjust välja võtta, nii et praegu on need lihtsalt pealt krõbedad, mitte üleni kuivikud. Jahu tundus mulle taigna segamisel ka kuidagi jube palju olla, võibolla mõõtsin midagi valesti. Maitse on igatahes väga hea ja need (mitte just kõige esinduslikuma välimusega) küpsised lähevad raudselt kordamisele.

2 comments:

Kadi said...

Kas neid küpsiseid võib ainult sarapuupähklitega ka teha? Minu teine pool nimelt mandleid ei söö ja tundus, et sul neid seal küpsiste sees oli. Väga mõnusad väikesed kakukesed on ju - täitsa esinduslikud :)

Eliise said...

Algses retseptis oli lihtsalt "pähklid" kirjas, ja ma kasutasin neid, mis kodus oli - mandlid ja india pähklid. Ma arvan, et igasuguse sobib sinna, mis endale maitseb :)