January 25, 2012

The river will be your eyes and ears

Source
 
Hei! Leidsin tumblrist ühe vinge Frida Kahlost inspireeritud pildi ja õnneks oli selle juures link originaalile, niisiis võite veel sarnases huvitavas stiilis illustratsioone uudistada SIIT. Peaks ma kunagi hakkama muusikat tegema, siis mu esimese plaadi cover art oleks kindlasti selle kuti tehtud.

Tahaksin väga blogida, kuid pole õiget tuju ega ka pildimaterjali. Olen jälle jõudnud madalseisu, mis nüüd haiguseni jõudis. Ma ausalt tunnen, et just meeleolu ja motivatsiooni puudumise tõttu on mu immuunsüsteem praegu nõrk ja ma oled loid, uimane ja nohune. Mul pole probleeme enda innustamisega ja võin väga kergelt hakata millegagi korralikult pihta (olen erakordselt tubli trenniskäija olnud see kuu), kuid praegu on mul selline tundlik periood, kui hea tuju ja kõrged sihid kiirelt kaduda võivad. Ja nüüd, kui veel haiglasena kodus olen olnud paar päeva, tunnen, et pole tuju mitte kui midagi teha. Osalt süüdistan ka talve, mis pole sellel aastal üldsegi nii karm, kui eelmistel, kuid siiski mõjub mulle väsitavalt.

Nagu ikka on tavaliselt muutuste jaoks vaja, et juhtuks midagi "halba". Ja kuna ma praegu tunnend end üpris kehvasti, siis on kergem hakata olukorda edendama. Olen tegelikult juba sellega algust teinud, sest uusaastalubadused ja nendest kinni pidamine on minu teema. Ma ei sea endale kunagi ilmselgelt võimatuid ülesandeid aga minu jaoks on kergem alustada millegi suure tegemisega 1. jaanuarist. Räägitakse, et sihid tuleb paika panna võimalikult detailselt ja väikeste perioodide peale, kuid mulle sobivad ka sellised ebamäärased soovid.

Üheks minu sooviks oligi hakata enda keha eest paremini hoolt kandma. See tähendab regulaarset trenni ja tervislikku toitu. Ei saa öelda, et see muutus nüüd väga radikaalne oleks, sest trennis käin juba aastaid, kuid  viilimist tuleb kõvasti ette. Ma ei suudaks mitte kunagi pidada ranget dieeti ega keelata endale mõningaid asju,  kuid ma võin piirata nende söömist ja hoopis suurendada nende asemel näiteks puu- ja juurviljade tarbimist. Ka see ettevõtmine on toimunud väikesel määral, kuid nüüd plaanin tõesti enda sõnade järgi toimida.

Nagu ma juba kirjutasin, olengi jaanuaris väga tubli olnud. Trennis olen käinud 3-4 korda nädalas. Kuna naudin trenni, on see mulle päeva juures positiivne osa, mitte karistus söödud koogilõigu pärast. Samuti leian, et erinevates trennides käies ei teki tüdimus nii kiiresti. Niisiis olengi üritanud oma treeninguid seada nii, et korra nädalas käiksin jõutreeningus, korra bodybalance'is ja 2 korda tantsutrennis. Tants on mu lemmik olnud väga kaua, uueks avastuseks on hoopis bodybalance. Olen seal varemgi käinud, kuid nüüd teen seda tihedamini ja juba märkan, et olen seal tunnis tunduvalt osavam kui varem.

Samuti olen juba jõudnud teha mõningaid muudatusi oma toitumise juures, kuid need pole olnud nii edukad, kui trenni jõudmine. Tarbin päevas piisavalt vett ja puuviljad on leidnud püsivama koha mu menüüs. Saia ignoreerin juba pikemat aega, kuid pagaritoodetele ei suuda praktiliselt mitte kunagi vastu panna. Selles osas on mul veel palju tööd teha.

Lõbus selle kõige juures on see, et ma tunnen end päeva lõpus väga hästi, kui olen trenni teinud ja normaalselt söönud (st. pole söönud midagi väga rasvast, millest veel tükk aega pärast kõht ebamugavalt täis on). Ma ei pruugi kohe jõuda oma iluideaalini, kuid hea enesetunne on ju tegelikult eesmärk ja selleni jõuan ma praktiliselt kohe, kui rakendan vastavaid meetmeid. Õnneks olen ma ajaga muutunud piisavalt enesekindlaks enda keha suhtes ja olen endaga rahul ka praegu, niisiis ei ole kahanevad sentimeetrid minu jaoks mitte eesmärk, vaid boonus :) Ma lihtsalt tunnen, et võiksin olla rohkem trimmis ja kehamassiindeksi järgi piisab tegelikult veel ainult kolmest lisakilost ja ma oleksingi "paberite järgi" ülekaaluline. Loomulikult ei saa kehamassiindeksit võtta puhta kullana, see pole universaalne mõõdupuu, kuid olen käinud enda rasva- ja lihasprotsente mõõtmas ja sain ka sealt kinnitust, et rasvaprotsent võiks olla madalam. Tuleb välja, et ei olegi vaja olla silmnähtavalt suur, et olla juba enda kehale koormava kaalu juures. Üldse selle "paks olemise" juures ei ole üldsegi asi selles, et see on kole või ei meeldi vastassoole, vaid see on ebatervislik ja kahjulik su enda organismile.

No vot, tulin ainult selleks, et panna kirja paar rida enda meeleolust, kuid kujunes hoopis teistsuguseks postituseks. Igatahes on kogu pika jutu eesmärk öelda teile seda, et tervislik eluviis ei ole hea mitte ainult kehale, vaid ka vaimule. Ma tunnen end trenni tehes palju rahulikumana ja kõik on kuidagi selgem. Hästi toitudes on enesetunne mõnusalt "kerge". Veel arvan ma, et enda keha jaoks õigesse vormi jõudmine ei saa toimuda vastumeelselt, vaid püsivaid tulemusi on näha siis, kui kogu protsess on olnud meeldiv (ehk siis trenni ei tehta vastumeelselt, mitte ükski toit pole täiesti keelatud jne). Niisiis loodan, et suudan end enamvähem õigel teel hoida, sest enne seda väikest haigust oli enesetunne tõesti juba väga hea :) Ja soovin edu kõigile lugejatele, kes samuti üritavad enda elustiili paremaks muuta!

No comments: