December 2, 2011

Another Earth (2011)

Jõudsin seekord ainult kahele PÖFFi filmile, kuigi välja oli valitud 14. Peale "Another Earth'i" jõudsin ära vaadata dokumentaali "Girl Model", mis näitas noorte modellide värbamist Siberist Jaapanisse, kuidas otsitakse hästi noori, kes ei pruugi isegi inglise keelt osata. No ja siis nad ongi seal Jaapanis ja üritavad tööd leida ja kui ei leia või võtavad 1 cm ümbermõõdult juurde, saadetakse koju tagasi, kaelas võlg agentuuri ees.. Ma ei hakka sellest eraldi postitust tegema, sest mul ei ole suurt lisada selle filmi kohta või huvitavaid muljeid, sest see kõik oli vähemalt mulle juba teada. Šokeeriv oli ainult näha massiliselt poolpaljaid 13-, 14-aastaseid tüdrukuid, kes meeleheitlikult tahavad ära oma kodukohast, lootuses modellina läbi lüüa.. Neid oli lihtsalt niii palju karjakesi ühes ruumis.

Igatahes jättis palju meeldejäävama kogemuse "Another Earth". Rhoda on noor naiivne neiu, kelle ees on kõik ukse valla. Autoga sõites kuuleb ta raadiost teadet, et on avastatud Maaga sarnane planeet, mida on isegi palja silmaga näha. Rhoda näebki auto aknast plaaneti ja unustab end niimodi vaatama, et sõidab teisele autole otsa. Õnnetuse tagajärjel hukkuvad väike poiss ja ta ema, pereisa on mitu kuud koomas. Peale nelja aastat vangis on Rhoda muutunud kinniseks ega suuda endale andestada juhtunut. Kui välja loositakse reis teisele Maale, näeb ta selles enda jaoks võimalust uuesti alustada.

Kõige enam hindan ma selle filmi juures seda, et see oli tõesti teistsugune draama aga mitte ka ulmefilm. Liigitaksin samasse rühma Melanhoolia, kuid see ei meeldinud mulle eriti oma ebaloomulikkuse tõttu, või ma ei mõista eriti stseene, kus pulmakleidis näitsik otsustab keset lagedat platsi end kergendada või läheb kuupaistel oja äärde alasti lamama. Jah, Melanhoolia oli kindlasti teistsugune film ja mõte oli huvitav, kuid mind häirivad tõsiselt sellised ebaloogilised juhtumid ja ma ei räägi üldse sellest, kuidas depressioonis Justine käitus. Igatahes läks Melanhoolia minust mööda ja oli kohati lausa igav..

Jälle kipun teemast kõrvale kalduma. "Another Earth" oli minu jaoks igati loomulik ja nauditav, ma oleks võibolla lõpult midagi muud oodanud, aga lõpp polnud õnneks midagi sellist, mis paneks otseselt pettuma. Ja Brit Marling oli nii ilus kah :) Igatahes olen õnnelik, et seda vaatama jõudsin, oli mõtlemapanev, kuid mitte ülepingutatult.

No comments: