June 3, 2011

Helsinki - Porvoo - Turu

Meil oli vaja Karlaga väike reis ette võtta - tal oli vaja pangas asju ajada, pidime transportima 2 60x90 cm pilti mu ema juurde Kannelmäele ja lisaks tegema veel väikese põike tema sõprade juurde Porvosse, kes juba aasta otsa kutsuvad meid külla ja räägivad, et neil on mulle lagritsakarp varuks. Oli plaanis minna üheks päevaks aga meie imestuseks ei saanud me kolmapäeva õhtusele laevale autokohta. Siis me veel ei teadnud, et neljapäeval on soomlastel suur püha (Helatorstai). Võtsime pileti neljapäevaks ja olen väga õnnelik, et nii tegime.

Kolmapäeval ärkasin 5:45, et jõuda 7:30 laevale. Läksime autoga, minu jaoks esimene kord niimodi Helsinki minna (olin sellest loomulikult nagu väike laps vaimustuses). Sõime laevas buffet hommikusööki ja sõit möödus kiiresti. Helsinkis me hommikul pikemalt ei peatunud ja hakkasime Porvo poole sõitma. Kui ma muidu Helsinkis käin, liigun alati ühistransportiga ja mööda kindlaid radu, mul pole kahjuks välja kujunenud kindlat arusaama sellest linnast. Niisiis oli autoga liiklemine minu jaoks jälle huvitav, teistmoodi. Avastasin, et mõningad tuttavad kohad asuvad üksteisele väga lähedal (sellist avastust suudan vahel ka Tallinnas teha :D). Karla sõbrad elavad Porvoo äärelinnas, sõitsime nende poolt läbi ja nagu lubatud, sain oma lagritsakarbi kätte. Kunagi sai mainitud, et Pepe lagrits on ainus lagrits, mida ma söön. Ja nüüd on nad justkui südameasjaks võtnud, et ma seda tihti ja palju saaks.



Läksime Porvoosse. Seal linnas olin esimest korda, sõitsime mööda jõekallast. Väga kena koht oli, kahjuks meil polnud pikemalt aega peatud ja pildistada ma ei saanud. Peale pangaasju tegime väikese jalutuskäigu Porvoo linnamäel. Peale seda oli Ramil kiire koju tagasi, et suunduda kohalike filipiinlaste kokkutulekule (tema abikaasa Meg on sealt pärit, praegu on neil ka Megi vend ja tema tütar külas). Meie läksime enne edasisi asjaajamisi oma ööbimiskohast läbi.


Rami oli meile kinni pannud koha oma kodu lähedal ühes motellis, kus muidu ööbivad veokijuhid ja rändurid. Välja nägi koht mitte just väga palju tõotav, ümbruses olid tehased jms platsid. Pidime check-in'i tegema. Nokamütsi ja võidunud fliisvestiga mees vastuvõtulauas ei tahtnud meie nimesi ega muid andmeid, saime võtmed. Tuba ise oli normaalsemas seisus kui väljast tundus, kuigi seinalambid ei põlenud, suitsuandur oli laes, aga sellele oli kilekott ümber tõmmatud, telekas oli, aga ei töötanud.. Aga voodi oli jälle hea ja madrats korralik, ilma plekkideta :D


Peale check-in'i sõitsime tagasi Helsinki poole. Rami andis meile GPSi, selle järgi saime edukalt Arabia keskusesse. Seal on iittala outlet, palju disainipoode, kohvik ja raamatukogu.





Iittala pood oli väga vinge, kordades suurema valikuga kui Kaubamaja iittala nurgake. Loomulikult võtsin sealt katalooge ja muid flaiereid kaasa, ostsin taika mustriga pliiatsi ja uue kollektsiooni tassi, kuid sellest tahan eraldi postituse teha.

Peale seda viisime pildid mu ema poole ära ja läksime idakeskusesse. Sõime lõunat/õhtust sellises kohas nagu Prego. Nüüd ma tean, et see on itaalia keeles "palun", kuid esimese asjana meenus mulle vaid inglisekeelne slängisõna lapseootel naise kohta.. Sõime pasta carbonarat kuid pean tõdema, et nii Rucolas kui Vapianos on see kordades parem. :) Jalutasime ka paarist poest läbi, H&M'is oli kaos (selline kellaaeg, rahvast oli murdu, riided vedelesid maas, silmade eest läks lihtsalt kirjuks). Sõitsime tagasi Porvoosse, et veel Rami ja ta perega aias istuda.




Meg ja tema vend Todi. Neil on mõlemal muidu pärisnimed väga pikad ja uhked, kuid kahjuks ma neid ei mäleta. Mulle tuli üllatusena, et isegi kui suhted on sugulaste vahel väga head, ei hüüa filipiinid üksteist nimepidi. Kui Meg tahab Todi poole pöörduda, peab ta ütlema "vanem vend". Söögilauas tegi Meg oma tütrele Mariale märkuse, kui ta pöördus Todi poole nimepidi, ta peab ütlema "onu".

Peale hubast õhtut läksime päris varakult oma motellitubadesse magama. Kuigi mind miski otseselt ei seganud (naabrid olid väga vaiksed), ärkasin öösel mitu korda üles.

Kuna pilte on juba praeguseks päris palju, jaotan jutu kahe postituse vahel ära [ja lisaks veel 1 iittala postitus, no ma olen suur fänn :)].

1 comment:

Maiken said...

ohh.. Soome tripi isu tuli peale nüüd :)