May 7, 2011

A lot of love for nothing

Tuli kirjutamise tuju ja millest ma ikka kirjutan kui mitte hetkel enda jaoks aktuaalsest teemast - blogimisest. Tegelikult tuli mõni aeg tagasi soovitus rohkem endast kirjutada aga lükkan selle postituse veel edasi. Tahan ideaalis teha selle paljude piltidega, uute ja vanadega ja faktidega minust. Ma pole kindel kas see tuleb nii sisukas ja huvitav kui oodatakse aga ehk annab veidi parema ülevaate minust :)

Olen järjepidevalt bloginud 5, varsti 6 aastat. Nii et võib vist öelda, et olen üks korralik blogihull.. Sai alustatud niisama, päeviku vormis (teen seda-teen teist) ja täidan sellist ikka veel, küll aga on see blogi nüüdseks kinnine. Lisaks on mul pildiblogi ja ehteblogi (kuigi mõlemad uuenevad väga väga harva). Nüüd ka see blogi siin ja vaikselt on see hakanud kujunema mu lemmikuks enda üllitistest. Üritan seda blogi hoida täpselt sellisena, nagu mulle endale teiste blogid meeldivad - selge kujundus, suured pildid, ENDA tehtud võimalikult hea kvaliteediga pildid, sisukad ja mitmeküglsed postitused. Kuigi kirjutan endale, on need tingimused mulle ikkagi olulised. Ei oska täpselt öelda kuidas teised mu blogi näevad kuid ise olen rahul ja mul on hea meel, et mul on hetkel millest kirjutada ja mida näidata - teen seda rõõmuga.

Alustasin seda blogi eelmise aasta suvel, siis kui tõstsid pead elustiili- ja moeblogid. Selle massilise blogidetulvaga (no neid on konkreetselt miljoneid) hakkas levima üli pealiskaudne blogimine. Mul on tunne, et mitmed blogid eksisteerivad ainult sellepärast, et nii on kombeks, see on lahe. Võibolla need inimesed, kelle blogid mulle tunduvad pealiskaudsetena, tegelikult blogivad kogu hingega aga lihtsalt ei oska end paremini väljendada või avada. Või on nad tõesti nii "tühjad". Ma ei leia, et ma oleks väga sügavamõtteline ja huvitav persoon aga kui kirjutada asjadest, mis sind tõesti huvitavad, tuleb iseenesest mingisugune kirg esile ja see muutub nauditavaks nii endale kui teistele. Nii et võibolla kirjutavad nad lihtsalt asjadest, millest teisedki - disainerite moeshowd, inspiratsiooni postitused tumblri piltidest (ei ole siiani nende mõttest aru saanud). Ei ütle, et kõik blogid kus on tumblri pildid on kehvad aga väga harva leian tõeliselt isikupäraseid blogisi. Mingil kummalisel moel kohtan ma selliseid fake-blogisi eestlaste seas harvem kui välismaalaste, aga võibolla pole blogitrend meieni veel täielikult jõudnud?

Ja minu lemmikküsimus - kas pead blogi selleks, et meeldib, või selleks, et teistele meeldida? Hea näide selle kohta on kui keegi tänab oma followere ja lisab, et "ilma teieta ei oleks ma siiani jõudnud". Saan aru, et "siiani" tähendab pikaaegset ja tihedat blogimist, kui eksin, parandage mind. Ehk siis see inimene, ütleme oma 200 followeriga oleks jätnud blogikirjutamise katki kui tal poleks mingit summat jälgijaid? Võibolla kirjutatakse seda viisakusest või mingil muul põhjusel aga mulje jääb täpselt selline, et kui oleks 0 followeri siis seda blogi poleks enam olemas. Ja need postitused, kus autor kurdab, et pole postitanud ja toob põhjuseks kommentaaride vähesuse.. MIKS siis üldse blogida? Loomulikult on tore kui sul on regulaarsed külastajad ja kommentaare aga need peaks siiski olema boonuseks, mitte eesmärgiks.

Mulle on see teema kuidagi sügavale hinge läinud, ma ei tea miks, aga nii on. Näen blogimaailmas iga päev püüdlemist populaarsuse poole kui nii võib öelda (followerid ja kommentaarid), mida tihti üritatakse saada teiste blogisse mõttetuid kommentaare kirjutades ("Nice shoes", "Cool bag, come visit my blog!"). Loomulikult võib välja tuua kui äge kellegi kott või kingad on aga sõna paar "nice shoes" ei kõla üldse siiralt. Blogijal (vähemalt minul) on tuhat korda suurem heameel harvates kommentaaridest, mis midagi tegelikult ka tähendavad, kui kommentaaritulvast, kus kõik on ühe vitsaga löödud. Kvaliteet on selle nimi. Samas peab postitus ise olema piisavalt sisukas, et oleks millele vastata. Väga raske on kirjutada tähendusrikast kommentaari tühjale postitusele.

Ma ei ütle, et kõik on halb ja võlts bloginduses, ei, kaugel sellest. Kuigi viimasel ajal olen pigem kirjutamise kui teiste blogide jälgimise lainel, olen leidnud võrratult toredaid inimesi ja nende blogidesse kiindunud. Ja mis puudutab followere, siis aitäh, et teile meeldib! See on lisarõõm - teha midagi, mis endale meeldib ja siis avastada, et meeldib teistelegi. :)


I'm in the mood of writing so I'm going to write about my favourite topic at the moment - blogging! Some time ago I was suggested to talk more about myself but I will do a post introducing myself some time later, ideally with lots of old and new pictures.

I have been blogging for 5 or even 6 years now. My first blog was like a diary and I have it still, but it's private now. I also have a photo blog and a jewellery blog. And now I have this blog, which is becoming my favourite out of all my blogs. I'm trying to keep it as good as possible, following the features I like about blogs - big self-made pictures, clean design, interesting posts. Although I'm writing because I enjoy it, it's still important for me to keep this blog looking good.

I started this blog last summer, when fashion and lifestyle blogs started appearing. And as it became popular really fast, I started noticing this fake blogging.. It seemed and still seems that a lot of blogs only exist because it's trendy. There are millions of blogs that look the same - posts about latest fashionshows, posts featuring pictures from tumblr (called inspiration posts - why, what did they inspire you to do?). But what do they get from having a post identical to others? I rarely find blogs that are really unique. I mean, if you write about something you truly love, the passion about it shows and it would be enjoyable both to write and read.

And my favourite question - do you blog because you like it or because you want to be liked? It's just classic when someone thanks their followers and says "I couldn't have done this without you". I assume "doing this" means blogging for a long time. So what they are saying is that they couldn't have blogged for such a long time if they had 0 followers? And the posts where the author says that she hasn't posted for a long time because there aren't enough comments.. Then why do you bother to blog at all? Of course it's dandy and all to have lots of followers and comments but it's supposed to be a bonus, not a goal.

Lots of comments - sadly, it doesn't mean anything when the comments are all something like this: "Cool shoes!", "Nice bag, come visit my blog!". For the owners of the blog, it's so much uplifting to recieve comments that really matter even if there were only a few of them instead tens of comments, all saying "nice shoes".. Of course, the post itself needs to be informative and content-rich in order to recieve meaningful comments.

I'm not saying that everything in the blogging-world is fake and awful, no. Although lately I've been more in the posting mood than browsing-blogs mood, I have found some really great and sincere people whose blogs are truly enjoyable. And when it comes to followers, thank you! It is a great bonus - doing something I love and having people liking what I do :)

2 comments:

sandra said...

Ma olen nii nõus sinuga, eriti selle kommentaaride osaga! Ma ka ühele kunagi kommenteerisin, kes ütles, et kui keegi ei kommenteeri, siis pole ka motivatsiooni pingutada...aga siis ongi blogi sisutühi, kui sa kirjutad lugejatele, mitte enda sisemisest soovist.

Signe said...

Love the twirly picture that you have as your new profile image!
And what you are writing about today is so true, I just hate getting those 'LOVE this, please visit my blog' or even worse 'please follow me' comments.
In fact - those are the only ones that comment on my blog that I never visit back since I like to check out the blogs of my readers and tent to check them out anyway :)

Happy Sunday to you :)