November 8, 2010

The Painted Veil (2006)

Photobucket

"Sometimes the greatest journey
is the distance between two people" 

Mõni aeg tagasi panin selle filmi omale mõttes have-to-watch listi ja mul on see arvutis olnud juba väga kaua. Kuni nüüd eile tundsin, et on õige hetk selle filmi vaatamiseks. Ja arvatavasti tänu sellele õigele hetkele jõudis see film täiesti minuni ja meeldis mulle väga väga väga
Ma leidsin selle filmi arvatavasti Maugham'i kohta infot uurides, see film põhineb tema novellil. Niisiis ootasin ma tegelikult midagi muud, sellist natuke kiiksuga sisu. Aga see, mida ma lõpuks nägin, ei tundunud mulle üldse Maughami moodi.. Ma ei süvenenud piisavalt, ma ei tea üksikasju aga raamatu ja filmi sisu ei pidanud täiesti kattuma, lõpp oli teistsugune vist olnud. Ja mulle vist meeldibki see film rohkem sellisena nagu ta oli, mingisugust twisted karaktereid ma ei oleks vist eilse seisuga (ja tujuga) väga talunud.

Photobucket

Kitty on kõrgklassi noor naine, kes elab endiselt oma vanemate juures. Ema survel on ta sunnitud abielluma ja juhtumisi teeb talle abieluettepaneku doktor Walter Fane. Nende abielu on aga õnnetu, kuna Kitty ei tunne mehe vastu mitte midagi, nende huvid ei kattu (klatš ja mikrobioloogia ei käi just käsikäes) ja Walter on väga tööle pühendunud. Kui mees saab teada Kitty truudusetusest, võtab ta vastu arstikoha Hiina külas, kus kooleraepideemia on hoogu kogumas, ja sunnib naist endaga kaasa tulema.

Photobucket

Desplat pärast ainuüksi tasub filme vaadata, tema muusika seob sisu kokku tervikuks. Tänu temale panen ma nüüd muusikat rohkem tähele ja see on minu jaoks saanud filmi lahutamatuks osaks. Kui muusika osa mulle pinget ei paku, kannatab ka üldine mulje.. Lisaks suurepärasele muusikale (Desplat' puhul teisi ei saagi..) oli tegemist lihtsalt ilusa filmiga. Väga maitsekad stseenid, nauditavad maastikud - need kõik andsid filmile lisaväärtust. Ja ka sisu oli piisavalt eriline, mitte ei üritatud ilusate vaadete ja ajastutruu olustiku taha peita igavat ja nähtud teemat.


Photobucket

Alexandre Desplat - Morning Tears

No comments: