November 7, 2010

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

Photobucket

5 oscarit võitnud film, IMDB Top 250's üheksas koht. Mina nägin seda filmi eile esimest korda. Lootused olid vist jälle liiga kõrgeks aetud. Ega see halb film polnud tegelikult aga Silence of the Lambs ja Se7en, mis on samas top 250's 27. ja 26. vms kohal on ikka kordades paremad minu arust ja vääriksid selle filmi asemel kohta esikümnes. Eks sellel filmil oli oma väga diip mõte ja nii aga minust jäi see kuidagi kaugeks. Et ma sain aru probleemist ja asja tõsidusest aga see ei puudutanud mind eile nii, nagu oleks pidanud. Kokkuvõtteks - on vist jah hea film aga mitte minu maitse. Ma arvan, et novell sobiks mulle ehk paremini.

Loo peategelaseks on McMurphy, kes üritab vangis töötegemisest viilida. Ta väidab, et ta on hull ja vajab ravi. Nii saadetaksegi ta vaimuhaiglasse, kuigi vaimuhaigla juhid ei usu, et tal midagi erilist viga on. Küll on nad aga veendunud selles, et mees on ohtlik.
Vaimuhaigla seltskonda sulandub McMurphy uskumatult hästi ja ta saab sõbraks mitmete isiksustega. Ta üritab kaaslaste ellu tuua vaheldust - kaardimängu, korvpallimängu jne. Peahooldajaks on aga Mrs. Rached, kes peab rangelt kinni patsientidele seatud igapäevasest rutiinist, mis hõlmab ka grupiteraapiat. Peagi aga ilmneb, et haiglas valitsev keskkond ei ravi patsiente just eriti edukalt..

Photobucket

No comments: