September 4, 2010

4. päev - lemmikraamat

Nüüd läheb natukene raskeks.. Ma pole kindel kas ma suudan valida ühe lemmiku. Välismaisest kirjandusest arvatavasti "Tuulest viidud" (samas Potteri kõik osad on mulle ka meeldinud nii kaua kui ma mäletan) ja eesti kirjandusest "Keisri hull" ja "Tõde ja õigus" (I osa).

Mis puudutab Potterit, siis see raamat on eelkõige meeldiv tegelaste mitmekülgsuse ja arendatud sisu poolest. Ma pole nüüd kindel, kas ma olen seda siin kirjutanud või mitte (aga mul on siiski tunne, et ma olen seda kuskil kirjutanud) aga Potteri raamatute puhul on kogu see maagia ja muu ebareaalne vähemalt minu jaoks teisejärguline. Raamatut lugedes see ei domineeri ja ei sega, tegelased on siiski inimesed. Ma ei ole ulme ja igasuguste fantaasiafilmide fänn, realism on rohkem minu teema. Niisiis võib seda imeks panna, et kuidas siis äkki Potter meeldib. Ma ise suudan ainult seda järeldada, et kirjanik ei tugine vaid hookuspookusele, vaid ta tõesti oskab kirjutada. Olen päris kindel, et Potter oleks ka siis hea, kui tegemist oleks 100% tavainimestega ja tegevus toimuks tavaoludes.

Aga Potterist ehk naaatukene rohkem meeldib mulle "Tuulest viidud".


See on ajalooline draama, kõik on ajastukohane ja vägagi realistlik. Tegevus toimub kodusõjaaegses Ameerikas, peaosaliseks on lõunas elav noor ja isepäine Scarlett O'Hara. 2 romaani keskenduvad sellele, millist rolli mängivad erinevad sündmused isiksuse kujunemisel. Filmile eelistan kindlasti raamatut.

Tammsaare "Tõde ja õigus" ja Krossi "Keisri hull" meeldivad mulle võrdselt. Mõtlesin "Tõe ja õiguse" uuesti läbi lugeda, kuna üksikasjad olen juba unustanud. Ma olen juba kord selline, et meeldivaid raamatuid loen korduvalt ja häid filme vaatan mitu korda.. Sellest romaanist kirjutan ehk pikemalt siis, kui värskelt läbi on loetud. "Keisri hull" on päevikuvormis kirjutatud teos, mis keskendub ühe pere läbielamistele, kui perepea Vene vangilaagrisse saadetakse ja hiljem sealt naaseb.

No comments: