September 19, 2010

19. päev - Minu talent

Ma pole 100% kindel kas mul on pildistamise peale kätt või olen ma lihtsalt nii kaua pildistanud, et mõni pilt peab juba tõenäosuse pärast hästi välja kukkuma, igatahes ma arvan, et KUI on midagi, mida ma hästi oskan, siis on see pildistamine. Mul on kindlasti (ja kõigil teistelgi) palju andeid, kuid nad on minus varjatud kujul ja pole end ilmutanud lihtsalt sellepärast, et neid pole arendatud.

Pildistamisega olen ma nüüdseks tegelenud 6 aastat. Mu esimene kaamera oli väike olympuse digikas, 2007. aastal sain endale Zeniti. Ja arvatavasti just sellepärast tean ma nüüd natukene ka säriaegadest ja avadest, sest sellist asja nagu "automaatrežiim" filmikaameral ei eksisteeri. Ja enamus mu teadmisi ongi tulnud läbi praktika. Ma pole kunagi käinud ühelgi koolitusel ja ma arvan, et fotokoolitused saavad anda hea teadmistepagasi just tehnilise poole pealt, kuid "nägema" ei saa ju õpetada ükski koolitus. Üheski fotoraamatus, kus õpetatakse pildistama, pole kirjas mida ja millal pildistada. Ja see oskus ongi kas kaasasündinud või peab seda arendama väga palju ise pildistades. Ja mina pean just seda viimast kõige paremaks meetodiks, enda puhul eriti.


Siis 2008. aasta augustis sain ma endale oma praeguse kaamera, Canon EOS 300D, kit-objektiiviga. Sain selle endale kasutatud kujul, kuid mulle tundub, et eelmine omanik on seda hästi hoidnud, niisiis pole see erilisi väsimusmärke üles näidanud. Paar päeva tagasi tellisin endale uue objektiivi ja see jõuab peagi minuni, kuid sellest räägin lähemalt juba siis, kui uus vidin minu käes on :) (ma ootan niiii väga)

Minu jaoks on fotonduse puhul olulisel kohal piltide ilmutamine ja nende albumisse panek (ja piltide tahaküljele aastaarvu ja koha kirjutamine). Ja eriti meeldivad mulle albumid, millel pole fototaskuid, vaid on tühjad lehed. Siis saab pilte fotonurkade abil endale meeldivalt paigutada, lisada äkki mõned kontserdipiletid vms, mis seostub jäädvustatud üritusega. Näitan ühte oma lemmikalbumit ja paari lehekülge sellest.

album

IMG_7008

IMG_7009

IMG_7013

Et mitte teemast väga kõrvale kalduda, räägin oma fotonäitusest, mille eelmisel aastal korraldasin. Idee poolest peaks see olema mu fotosaavutuste tipp, kuid mu enda kõige kõige lemmikumaid fotosi sellel näitusel ei olnud.. Protsess ise oli lihtne - tuli mõte, helistasin, sain kinnituse ja hakkasin pilte tegema.

PlakatA4

Kõige raskem osa oli piltide valik, mida panna näitusele ja mida mitte. Kuna ruum oli väga väike aga minu soov oli siiski suured pildid seinale panna (60 x 90 cm), mitte väikesed, siis pidin valima 7 pilti. Siin pilt näituse avamiselt ja kaks näituse pilti:

IMG_2236

Kassid

Et seda väga pikka ja üpris laialivalguvat postitust kuidagi kokku võtta, oskan öelda nii palju, et ma olen õnnelik, et ma oma paljudest talentidest (lasetaias ma olin põhiline lauluchick ja algkoolis/põhikoolis tantsuchick) olen arendamiseks välja valinud just pildistamisoskuse.

No comments: