September 15, 2010

15. päev - Fan fiction

Ma pole fan fictioniga eriti tuttav. Ma olen põgusalt kokku puutunud Harry Potterit puudutava fan fic'iga (a la Potter ja Malfoy on homopaar, Malfoy ja Hermione on paar, kust te seda võtate??) ja ma ei mõista seda. Ehk on see minu kiiks, kuid sedasi teose "edasiarendamine" ei näita välja just erilist austust originaalteose autori vastu.. Või mine tea, äkki peaks kirjanik seda võtma kui komplimenti, et tema raamat on nii hea, et keegi üldse vaevub sellele järge vms kirjutama. Pigem ei.. Nagu vahel mulle üritatakse seletada, et fotograaf ei peaks üldse pahandama kui ta leiab enda töö ilma tema loata kuskilt saidilt - ta peaks uhke olema, et keegi leidis selle piisavalt huvitava, et enda lehele panna! Okei see selleks. Fan fiction pole minu teema, seega ma ei oska ka ühtegi lemmikut välja tuua.

Üks kogemus mul siiski on, kui seda saab fan fictioniks lugeda. Ma pole kindel kas saab.. Igatahes otsustan ma selle loo siia kirjutada, kuna see läheb vähemalt natukene teemasse.

Minu suur lemmik "Tuulest viidud", seda on 2 osa, Margaret Mitchelli kirjutatud. Siis kuskilt sain ma teada, et keegi teine kirjanik on kirjutanud 5 osa sellele jätkuks, pealkirjaga "Scarlett" (peaosalise eesnimi). Ma juba tõsiselt kahtlesin nende osade headuses, kuid otsustasin esimese nendest siiski läbi lugeda. Tegevus algas täpselt sealt, kus 2. osa lõppes. Ma suutsin lugeda u 50 lk. Ma ei tea kas see autor üldse oli esimest kahte osa lugenud või mitte, igatahes kirjutas ta kõigi tegelaskujude iseloomust täiesti mööda. Ja ma ei lugenudki lõpuni ja ei kavatsegi, sest see oli nii vale.

Niisiis ma ei usu, et ükski fänn saaks kirjutada järje või mõne kõrvalliini juba eksisteerivale teosele. Ta võib lugeda seda nii palju kui tahab, kuid ta ei suuda siiski täielikult mõista seda karaktetit. 100% suudab tegelaskuju mõista vaid autor ise. Vot.

No comments: