August 23, 2010

Inglourious Basterds (2009)

(Hetkel on mul küll tunne, et enne vaatan ma 1001 filmi ära kui suudan 1001 raamatuga ühele poole saada. Hetkel on käsil Jaan Krossi "Tahtamaa" ja kuigi see on põnev, siis.. mingil põhjusel loen seda ikka kaua)


"Inglourious Basterds" on grupist juudi päritolu meestest, kes II maailmasõja ajal Prantsusmaal natse tapavad. Teise liini peaosaliseks on Shosanna Dreyfus, kes pääses aastad tagasi napilt natside rünnaku eest. Nüüd peab ta kino ja ta on sunnitud seal näitama propagandafilmi, mida Hitler oma meestega vaatama tuleb. Endalegi üllatuseks on Shosannal võimalus meestele kätte maksta.


Mis ma oskan öelda, see on vist esimene Tarantino film, mida ma vaatasin. Ma ei ole nii vaimustuses, et ma vaataks selle peale kohe kõik Kill Billid ära (kuigi ma võiks ju, aga thriller/action pole päris minu teema). Aga see oli siiski päris vaadatav film, üle keskmise kindlasti. Algus oli päris paljutõotav aga mingil hetkel tundsin, filmi parimad kohad on juba ära olnud. See oli ka üpris pikk film (2,5 tundi) ja ma vaatasin seda kahjuks enda kohta päris hilja, niisiis oli mu tähelepanu vahepeal hajutatud.. :D


Arvan, et Shosanna karakter oli kõige põnevam. Film poleks kannatanud, kui kogu teema oleks vaid tema ümber keerelnud - põgenemine, kino pidamine, enda õige isiku varjamine, kättemaks. Kuigi Brad Pitti on alati tore näha (nojah, ma pole kaugeltki kõiki Pitti filme näinud, aga need, mida ma olen näinud, on head olnud, niisiis võin öelda, et Brad Pitti on alati tore näha :D), kuid Lt. Aldo Raine oli kuidagi natukene kulunud ja vana isiksus, kuskil juba nähtud. Veidi pinnapealne, natukene rohkem tausta poleks paha teinud. See-eest oli Shosanna äge, eriti selles punases kleidis.


Jep, hea film on.

No comments: