July 22, 2010

Everything Is Illuminated (2005)



Selle filmini jõudsin ühe võrratult hea loo kaudu, Devotchka - How it ends:


Vaatasin mõni aeg tagasi hoolega Everwoodi sarja (millest ma võiksin samuti rääkida, kuid mitte praegu) ja seal kõlas selle loo algus. Kiire googeldamine viis mu bändini Devotchka ja sealt filmini "Everything is illuminated", mille traileris Devotchka looming kõlas. Lugu "How it ends" on nüüdseks mu suur lemmik, niisiis otsustasin ka filmi ära vaadata.


Film räägib noormehest, kes kogub tema sugulastega kuidagi moodi seotud esemeid. Kuigi tema kollektsioon on juba päris suur, avastab ta ühel hetkel, et vanaisast on tal ainult üks mälestus - kaelakee ripats. Nii asub ta teele Ukrainasse, et leida naine, kes olevat II maailmasõja ajal tema vanaisa päästnud.


Ma ootasin sellelt filmilt natukene rohkem, võibolla just selle laulu pärast, mis mulle nii hinge on läinud. Samuti ei oleks ma selle filmi pool komöödia/pool draama žanris teinud. Läbini draama oleks sellisele teemale paremini sobinud, või võtta natukene vähem tundelisem sisu ja teha täiesti komöödia (kuid see oleks natukene kulunud välja kukkunud ma arvan). Ka soundtrack polnud päris meeldejääv. Samas ei saa öelda, et see oleks täiesti halb film olnud, ei, mulle siiski meeldis selle mõte ja osad stseenid, kasvõi see sama päevalillide oma. Kõige enam mind vast häiriski see žanri segadus. Kokkuvõtteks ei oskagi midagi tarka öelda, teist korda vast ei vaataks. See lugu, mis mind filmini viis, on igatahes kõvasti etem :D

No comments: