July 22, 2010

[6/1001] Emily Jane Brontë "Vihurimäe" ("Wuthering Heights")


Brontë õdede loominguga olen mõelnud juba ammu tutvuda, kuid peale seda raamatut ma sügavalt kahtlen, kas ma jätkan tema õdede romaanidega.. Ehk saab erandiks "Jane Eyre" aga ma veel sügavalt mõtlen selle peale.

Kuna jutt oli väga laialivalguv ja veniv ei suuda ma seda ise paari lausega kokku võtta, katkend teater.ee lehelt:
"19. sajandi alguse Inglismaa kaugema nurga maamõisas toob mõisnik ühel õhtul pikalt reisilt kaasa leidlapse, kellele antakse nimeks Heatcliff. Deemonliku Heatcliffi ja temperamentse peretütre Catherine’i vahel tekib kirglik armastus, mis oma võitmatus tugevuses ja võimatuses saab nende elu sisuks ja hukatuseks, mõjutades kahe mõisnikupere saatust läbi mitme põlvkonna."

Ma ei oska isegi kommenteerida miks mulle see teos ei istunud.. Igav oli. Liialt romantiline minu maitse jaoks (ütleb isik, kes naudib "Tuulest viidud" lugemist) ja vestlused stiilis "Ma armastan sind aga me ei saa koos olla, lahku, ei jää siiski minuga, kao mu silmist, ma tapan su suurest armastusest" ei mõju mitte romantiliselt vaid veidi tüütuna. Rohkem polegi midagi öelda.. Ei tegelikult, ma oleks nõus seda minema teatrisse vaatama! Ma usun, et pildis on see kordades vastuvõetavam ja huvitavam.

2 comments:

raili said...

Jane Eyre on hea, vähemalt mulle meeldis. korduvalt olen lugenud, ikka sujub. :D

Eliise said...

Tänks julgustuse eest, Vihurimäe lõi bloki ette aga nüüd vast ikka proovin (kunagi) :D