July 3, 2010

[5/1001] William Somerset Maugham "Maag" ("The Magician")


Maughami novellid pakkusid mulle kunagi inglise keele tunnis pinget (mitte küll see, et me neid jutustama pidime) ja kui silmasin raamatukoguriiulis Maughami nime, siis mõtlesin proovida. Ja sellel romaanil polnud häda midagi. Mulle on olnud tema novellid ja lühijutud veidi põnevamad (võibolla teema pärast), aga kuna teemast hoolimata säilib ju siiski kirjaniku stiil, oli jutt nauditav.

Sisust on natukene raske lühiülevaadet kirjutada aga ma proovin..
Tegevuspaigaks on möödunud sajandi Pariis. Oliver Haddo on kurikuulus, kummaliselt käituv ja ekstravagantseid riideid kandev mees, keda kõik teavad, kuid kelle kohta 100% tõeseid fakte on vähe liikvel. Isegi kui mees on kellelegi vastumeelt, ei eemalduta temast, kuna on põnev jälgida, mida ta järgmisena ette võtab. Tema huvi okultismi vastu tekitab igal pool kõmu.
Kui Haddo kohtub Pariisis Margareti ja Arthuriga (paariga, kellel on peagi plaanis abielluda) tekib meeste vahel konflikt - Arthuri kaine meel põrkub Haddo ulmeliste huvidega.

Mulle meeldib Maughami põhjalikkus inimeste kirjeldamises. See romaan algas põnevalt aga lõpus läks natukene liiga fantaasiarikkaks. See oli siiski hea, kuid olles ise rohkem realistliku kirjanduse austaja, siis see jutt päris kümmet punkti minu käest ei saa. Kõik oli muidu super, aga lihtsalt igasugune hookuspookus pole minu jaoks (v.a. Harry Potter, samas sealgi köidab mind rohkem Rowlingu stiil, tegelaste põhjalikkus ja suhted, kui võlukunsti olemasolu).

Soovitan Maughami lühijutte "The Man with the Scar", "The Bum", "The Luncheon". Selliseid jutukesi on tal palju palju ja ma plaanin kunagi kuskilt tema lühijuttude/novellide kogumiku laenutada, et neid veel lugeda.

No comments: