June 8, 2010

DIY - Siidisall



Ma olen tegelikult juba ammu mõelnud, et võiks proovida siidimaali kodustes tingimustes (st. ilma raamita ja mitte mingit kindlat pilti joonistades). Ja kuna oli vaja kiiresti kinki, saigi ette võetud. See esimene läks natukene aia taha, mingisugune valge laik on all ja punane värvilatakas on üleval. Aga teine tuli täitsa normaalne ja see läkski kingiks.
Protseduur ise on lihtne ja soovitan kõigil ise järele proovida, kui vähegi aega ja tahtmist nikerdada on. Materjalid ostsin Vunderist (Tallinnas, Pirni 5): siidisalli toorikud (ostsin pongee siidi), punase ja kollase siidivärvi ja siis ühe kuldse gutta, mis on mõeldud tegelikult piirjoonte tegemiseks (sellest joonest värv edasi ei valgu) aga mina kasutasin seda hetkel niisama kuldse värvi lisamiseks siia sinna. 3 salli (28x130cm), 2 siidivärvi ja üks gutta läksid maksma 250 krooni.

Pildil toimub teise salli tegu.

Tööpind peab olema kaetud, sest sall laseb värvi läbi. Ma võtsin vaiba maast ja kasutasin kaubamaja kilekotti, hehe. Õpetus on muide kaubamaja Hooaja ajakirjast pärit. Siid tuleb märjaks teha, üleliigne vesi välja väänata. Siis sätid märja siidi kortsulisena maha, kortsud jätavad hiljem huvitava mustri sisse. Võib niisama triipudena panna, proovida ringe teha jne. Ja siis kanda värv peale, pintsliga. Esimese salli puhul ma panin liiga palju punast, mulle jäi pidevalt tunne, et seda pole muidu näha.. Tegelikult piisab paarist pintslitõmbest mõne kortsu peale. Teise salli puhul niisutasin siidi vahepeal selle taimepritsiasjaga. Siis lähevad värvid paremini liikvele. Peale värvimist kuivatasin fööniga, seejärel tuleb värv triikrauaga fikseerida. Et parem triikida oleks, võib siidi niisutada. Peale värvi kinnitamist pesin salli korra üle, et üleliigne värv maha tuleks. Ja siis veel korra triikida, et ilus sile jääks. Ja ongi valmis. Üle kahe tunni ei võta. Ja iga kord tuleb isemoodi sall :)

No comments: