June 30, 2010

[4/1001] Richard Brautigan "Arbuusisuhkrus" ("In watermelon sugar")

Raamatukogust võetud raamatud olin läbi lugenud, raamatukokku minna ei saanud aga soov midagi lugeda püsis. Riiulilt leidsin teose "Arbuusisuhkrus", mille kord Apollost 25 krooni eest ostsin. Ma ei tea kuidas see üldse võimalik oli, et ma seda lugenud polnud (st. ise ostsin aga ei alustanudki juba trollis lugemist??). Igatahes nüüd lugesin ja.. mulle võibolla isegi meeldiks see teos, kui keegi mulle puust ja punaseks selgeks teeks, mis mida sümboliseerib. Ma umbes saan aru, või siis suudan selle enda jaoks selgeks mõelda, aga ma tahaks teada mida autor täpselt mõtles.

Lühiromaan räägib ühiskonnast, mille keskpunktiks (kogunemiskohaks, söögikohaks) on iDEATH. Selles keskkonnas on mitmed asjad tehtud arbuusisuhkrust. Maastik on pidevas muutumises ja seal on väga palju jõgesi, millest kitsaim on pool tolli lai. Iga päev paistab neil erinevat värvi päike, mille tulemusena kasvavad iga päev erinevat värvi arbuusid. Minategelane (kellel pole nime) räägib oma inimeste kommetest, Margaretist, keda ta kunagi armastas ja inBOIList, kes hakkas süsteemile vastu.



Igatahes ma usun, et ma naudiks seda teost palju rohkem, kui ma saaks kõigest hästi aru, aga ma ei saa. Järelsõnas oli kirjas asi, milleni ma isegi jõudsin - iDEATH tähistab iga üksikisiku ego kaotamist, nad elasid kõik võrdselt ja (üpris) õnnelikult. Võibolla oli siis jutu mõte see, et sellist ühiskonda ei saa kunagi olema, kuna ühel hetkel tuleb ikkagi tagasilöök? Ju vist..

No comments: